به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجتالاسلام روحالله حریزاوی قائم مقام جدید سازمان تبلیغات اسلامی امروز طی جلسهای در مازندران در آستانه انتخابات، اظهار کرد: در مقابله با خسران فردی که بهواسطه فاصله گرفتن از ایمان و عمل صالح حاصل میشود و خسران اجتماعی که بههمین دلایل برای یک جامعه بهوجود میآید باید طبق نظر مقام رهبری با تعصب رفتار کنیم.
وی افزود: تعصب با هدف پیادهسازی مفاهیم دینی باید شکل گیرد چرا که انقلاب اسلامی هم برای همین شکل گرفته است، اعتراض به حاکمیت نادرست با پیادهسازی سبک زندگی شیطانی باید صورت بگیرد، تشخیص مقام رهبری ایجاد زنجیره تعصب است، سال قبل رزمایش مساوات به زیبایی انجام شد بسیجیان خانه به خانه بیمارستان به بیمارستان رفتند کار جهادی انجام دادند نتیجهاش محبوبیت روحانیت به بهترین شکل بود.
حریزاوی تصریح کرد: چهار سال قبل سلیبریتیها نعره میکشیدند و مردم را فریب دادند الان خبری از آنها نیست چون خودشان متوجه شدند که اقبال جامعه به اصحاب تزویر از بین رفت، البته وظیفه ما دوچندان شد.
قائم مقام جدید سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: طی افکارسنجیهای علمی حرکت عظیم اجتماعی روحانیت به همراه تبلیغ اجتماعی در حوادث و بلایای طبیعی تا کرونا مورد تایید مقام رهبری قرار گرفت،وچرا که ۴ هزار طلبه به پل دختر رفتند طوری که مردم شرمنده شدند، طلاب در لرستان ۴۰ روز زیر آفتاب سوزان زیر درختان انجیر گل گرفته کار کردند و کارهایی از این قبیل، زنجیره مواسات با حمایت خداوند بهخوبی صورت گرفت.
این مسوول با بیان اینکه حرفهای غیرعلمی و مخالف با غیرت و شرف مردم ایران که توسط آقای ظریف مطرح شد، مبنای علمی نداشت، گفت: هیچوقت دیپلماسی در مقابل میدان قرار نمیگیرد این سوال و مسئله غلط است، وقتی حرفهای غیرعلمی و غیر کارشناسیای که از آقای ظریف منتشر شد آبروی جریان لیبرال را برد ولی در یک هفته آنقدر کار عمیق گسترده علمی انجام شد که باعث حضور مقام رهبری در تریبون شد و تکلیفشان معلوم شد این همان زنجیره تعصب است.
وی یادآور شد: الان ما در جبهه انقلاب وضع بدی نداریم پرچم رسانه انقلابی بالا است، باید تعصب داشته باشیم، همچون تعصبی که افراد با نماز و بینماز روی حاج قاسم دارند، ما زبان ناطقی داریم، اگر راه داشت فتوا میدادیم، یک زمانی با یک فتوای تنباکو دودمان یک سلطنت به هم میریخت الان کار پیچیدهتر است ما باید تبلیغ فتوا کنیم.
حریزاوی اضافه کرد: وظیفه ما در تبلیغ دین است که کاری کنیم که محتوا بر جان و دل مخاطب بنشیند، همان بلاغ مبین و آشکار! در این مسیر میتوانستیم اسم سازمان را به سازمان تبینات اسلامی تغییر دهیم،در کتب حوزوی کسی که منطق بلد باشد فلسفه را هم میآموزد الان طلاب با یک چمدان سبهه وارد حوزه میشوند پس موظف هستیم کار عمیق علمی کرده و در کنارش کار رسانهای و تبلیغی در حوزههای مختلف انجام دهیم.
قائم مقام جدید سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر کسی سواد رسانه نداشته باشد حرام است که کار رسانهای کند، چون به جای خدمت ضربه میزند، کسی که بدون علم کاری انجام دهد فسادش بیشتر از صلاحش است نامش عامل بیعلم است.
این مسوول با اشاره به اینکه دشمن امروز براساس مبانی جنگ روانی کار میکند، تاکید کرد: رسانه ما باید در مقابل اینها بایستند تک تک کنشهای رسانهای او براساس یک طراحی و خالی کردن زیر پای علما انجام میشود، ما با یک جامعه ای مواجه هستیم که نسبت به پدیدهای به نام "اسلام سیاسی" نظر موافق دارد ولی هنوز که هنوز است اکثریت مردم ایران باوجود همه نارضایتیها به جمهوری اسلامی رای میدهند.
وی خاطرنشان کرد: این جامعه پیچیده اگر بخواهیم طیفبندی کنیم باید رنگین کمان بسازیم برخی معتقدند ۷ یا ۹ طیف هستند؛ در هر طیف حدود ۱۵ میلیون نفر ومود دارد، جریان انقلابی ما شامل چهار طیف جمعیتی و جریان غیرانقلابی شامل دو قشر مرفه و مستضعف است، یک طیف دیگر شامل پیرمردان روستایی است این طیف کهنسال علاقهمند به انقلاب هستند کلی از دیدشان نامزدها یکسان هستند، پس ما با همه اینها نباید یک طور رفتار کنیم حتما باید رفتاری متفاوت در تحلیلها داشته باشیم.
حریزاوی گفت: اگر بخواهیم بهعنوان یک وظیفه مهم برای فعالان واقعی و مجازی و عموم مبلغان یک جمله بگوییم آن لزوم مطالعه دقیق تیپشناسی و گونهشناسی جمعیتی است و استدعا دارم در این دورههایی تخصصی برگزار شود تا وارد وادی تبلیغ و خدمت به انقلاب بشویم.
انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/خ