به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز دوشنبه در جلسه ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان افزود: اوقات فراغت دانش آموزان به عنوان یک موضوع اجتماعی و فرهنگی همانند شمشیر دولبه است که در صورت بهرهبرداری صحیح سبب ارتقاء کلیه شاخصهای آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی و در صورت بی توجهی نیز تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید بر ضرورت برنامهریزی مناسب برای تابستان پیش رو اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از یکسال و نیم است که کشور درگیر بیماری کروناست و در این مدت آموزشها در بستر فضای مجازی برگزار شد، تابستان پیش رو به عنوان یک فرصت طلایی برای جبران مشکلات ناشی از آموزش در فضای مجازی به شمار میرود.
این مسوول تصریح کرد: با توجه به آموزشهای مجازی مقاطع مختلف در سال تحصیلی گذشته و عدم دسترسی برخی از دانش آموزان به امکانات و ابزار مناسب آموزش مجازی، این امر اثرات و تبعاتی از جمله فقدان یادگیری و یا کاهش میزان یادگیری دانش آموزان محروم از آموزش مجازی بویژه دانش آموزان پایه اول مقطع ابتدایی محلات و مناطق کم برخوردار را به همراه داشت.
بیدخام اضافه کرد: به منظور ارتقاء میزان یادگیری دانش آموزان برنامهریزی مناسب برای آموزش تکمیلی این افراد بویژه در محلات و مناطق حاشیه نشین در ایام تابستان و اوقات فراغت ضروری است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با تاکید بر ظرفیت تشکلهای مردمنهاد در خصوص همکاری با آموزش و پرورش برای برگزاری کلاسهای جبرانی و تقویتی افزود: سازمانهای مردمنهاد این ظرفیت و آمادگی را دارند که با محوریت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاسهای جبرانی در مناطق کمتر توسعه یافته استان بصورت رایگان همکاری لازم را داشته باشند.
وی به اهمیت سلامت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیتهای اعمال شده به جهت شیوع کرونا بسیاری از کودکان و نوجوانان از انجام فعالیتهای ورزشی و بازی با همسالان خود محروم شدند که با توجه به ضرورت سلامت دانش آموزان در برنامه ریزی اوقات فراغت در تابستان جاری در اولویت قرار گیرد.
بیدخام برنامهریزی مناسب در زمینه ارتقاء نشاط اجتماعی با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا ضروری دانست و افزود: در کمیته تخصصی برای برنامهریزی نشاط اجتماعی کودکان و نوجوانان با حضور دستگاههای متولی و سازمانهای مردم نهاد به این موضوع توجه شده است که باید دستگاهها همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.