به گزارش ایرنا، محمد مهرافزون روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی در سالن آموزش و پرورش بروجرد اظهار داشت: تربیت و تعلیم معارف دینی در جامعه به شکل عام بر عهده آموزش و پرورش است.
وی افزود: نقش الگو محور قرآن و سیره ی اهل بیت ( ع ) در حصول تربیت صحیح و اثرگذار، فرصت ها و آسیب های موجود در نظام آموزشی، در فرایند آموزشی دارای نقش تاثیرگذاری است.
وی با تاکید بر اهداف اجرای مسابقات قرآنی در مدارس بیان کرد: برنامه ها و مسابقات حوزه علوم قرآنی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، شناخت شکوفایی استعدادهای دانشآموزان و تربیت نخبگان قرآنی در مدارس اجرا می شود و یکی از مهمترین سرمایه آموزش و پرورش بروجرد داشتن دانش آموزان نخبه و با استعداد در حوزه علوم قرآنی، علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری، مهارتی، ورزشی و پژوهشی است.
مهرافزون اضافه کرد: یـکی از شیوههای تکوین شخصیت اجتماعی، الگوپذیری و مدلسازی است دانش آموزان در تقلید و تکرار رفتارهای همسالان خود بسیار قوی هستند حضور چنین نخبگان قرآنی در میان دیگر دانش آموزان می تواند تاثیر پذیر مثبتی در رفتار و کردار دیگر همکلاسی هایشان داشته باشد.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به شرایط فعلی کشور که همه درگیر ویروس کرونا هستیم و نباید موجب دست کشیدن از فعالیت های فرهنگی، قرآنی شود، گفت: غایت اهداف مسابقات حوزه قرآنی رشد دانش آموزان، نهادینه شدن رفتار قرآنی و انس و الفت بیشتر آنها با قرآن کریم است.
در این آیین از ۱۵۰نفر از دانش آنوزان برتر مسابقات قرآنی علمی، هنری و فرهنگی تجلیل شد.