به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، از مهمترین ارکان توسعه در هر کشوری، مدرسه و امکان تحصیل است، با مدرسه و به طور کل با آموزش میتوان بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برطرف کرد چرا که آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه است.
مدرسه نخستین گام از نردبان آموزش و مدرسهسازی کاری نیک و بسیار پسندیده است و بررسی عوامل موثر بر پیشرفت و ترقی در جوامع پیشرفته نشان میدهد، همه این کشورها از آموزش و پرورش توانمند و کارآمد برخوردار بودهاند و این موضوع نشان از اهمیت آموزش و پرورش در جوامع بشری است.
نقش و اهمیت نیروی انسانی در اجرای برنامههای سازمانی به قدری مهم و ارزشمند است که بسیاری از اندیشمندان معتقدند که تفاوت کشور صنعتی و غیرصنعتی تنها در کیفیت نیروی انسانی آنها است؛ نیروی انسانی در هر جامعه از جایگاه ویژهای برخوردار است چرا که امکان جایگزینی آن از طریق سایر منابع و امکانات وجود ندارد.
آموزش استاندارد و امکان تحصیل میتواند بسیاری از مشکلات و معضلات کشور عزیز ما ایران را از بین برده و به پرورش نیروی انسانی با کیفیت و زبده برای کشور بیانجامد که پیشتر درباره اهمیت نیروی انسانی سخن گفته شد؛ در ایران عزیز علیرغم دارا بودن جمعیت مناسب و همچنین استعدادهای فراوان، متاسفانه بسیاری از کودکان و نوجوانان در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق محروم از تحصیل بازمانده و هوش و استعداد آنها عملا به هدر میرود.
این دغدغه موجب شده تا افرادی که دل در گرو انسانیت و همچنین آبادانی این میهن دارند، قدم پیش گذاشته و در امر مدرسهسازی و ساخت آموزشگاه مشارکت کنند تا شاهد پیشرفت هر چه بیشتر در حوزه علم و دانش و دانش باشیم و نیروی انسانی قوی برای آینده ایران قوی تربیت کنیم.
سالها است نهادهایی در جامعه پا گرفتهاند که رسالتشان تلاش برای رفع محرومیت از جامعه است گر چه از بین بردن کامل واژه محرومیت کار چندان آسانی نیست اما یک خیریه و یا نهاد مردمی ثابت کرده که قادر است حداقل افرادی را در جامعه شناسایی کند که رنج فقر را به دوش میکشند.
با همت و تلاش جمعی این خیریهها میتوان کوشید تا این افراد کمی راحتتر از گذشته زندگی کنند و یا با دادن آموزشهای مختلف به آنها و کودکانشان کمک کرد تا از داشتن آیندهای تاریک محفاظت شوند؛ پسندیدهترین خدمت به این قشر از جامعه بدون شک مدرسهسازی است. با ساختن مدرسه و مکانی برای کسب علم و دانش ضمن آن که کمک میشود این کودکان بیسواد نمانند، پرورش آنها نیز سامان بخشیده میشود.
ابوالفضل ماندگاری خیر نطنزی در مورد احداث مدرسه در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در نطنز با بیان اینکه ساخت مدرسه را با نیت قرب الهی و اعتلای پیشرفت ایران آغاز کردم، اظهار داشت: مدرسه ابتدایی دخترانه شهید ماندگاری نطنز در مجموعه مسکن مهر این شهر ساخته شد.
وی ضمن اشاره به جزئیات ساخت مدرسه دخترانه ابتدایی شهید ماندگاری نطنز گفت : این مدرسه که تمام هزینه آن شخصی بوده با مبلغ 18 میلیارد ریال ساخته شد که شامل 6 کلاس درس، کلاس علوم و فناوری، سایت کامپیوتر، سایت اداری و تمام تجهیزات نوین درسی و آموزشی است.
خیر مدرسهسازی نطنزی با بیان اینکه کل ساخت این مدرسه یک سال و 14 روز به طول انجامید، بیان کرد: این مدرسه را خیلی سریع ساختم چرا که دانشآموزان این مجموعه برای رفتن به مدرسه سختی بسیاری میکشیدند و در نزدیک مسکن مهر نطنز مدرسه دخترانهای نبود.
زهره میردامادیان رییس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در گفتوگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه با قدمهای مثبتی که خیرین برداشتهاند استان اصفهان در زمینه مدرسهسازی در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: طی 20 سال گذشته بیش از یک هزار واحد آموزشی توسط خیران مدرسه ساز در استان اصفهان احداث و در اختیار آموزش و پرورش شده است. .
میردامادیان ضمن اشاره به نقش تأثیرگذار خیران آموزش و پرورش در بهبود شرایط تحصیل دانشآموزان در استان اصفهان بیان داشت : خیران مدرسهساز در بهبود وضعیت فضاهای آموزشی نقش عمده ای ایفا میکنند و بار بزرگی از مشکلات آموزش و پرورش را با دستان خود بر میدارند.
رحمتالله فیروزی پور نیز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اهمیت احداث مدارس و مشارکت خیرین مدرسه ساز در سطح کشور و از جمله شهرستان نطنز اظهار داشت: در سفر چند ماه قبل رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس نوسازی مدارس کشور کلنگ احداث چهار باب مدرسه و یک مرکز پژوهش سرا به همت خیران و بنیاد علوی در بادرو زمین زده شد.
وی ضمن اشاره به مشارکت حداکثری خیران در ساخت مجتمعهای آموزشی افزود: این مدارس با مشارکت 100 درصدی خیران ساخته میشود و تنها یکی از مدارس که بنیاد علوی مسئول ساخت آن است با مشارکت 50 درصدی خیران همراه است که امیدواریم این مدارس تا یک سال آینده به بهرهبرداری برسند.
عباس عصمتی رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود نیز در گفتوگو با تسنیم اظهار داشت: بخش بادرود دارای 40 مدرسه است که از این تعداد 14 مدرسه وضعیت خوبی دارند و متاسفانه چهار واحد آموزشی تخریبی و 22 آموزشگاه دیگر نیازمند نوسازی و مقاومسازی هستند.
وی با بیان اینکه در طول یکسال اخیر پنج واحد آموزشی خیرساز ساخته و بعضی هم ساخت آنها آغاز شده است، افزود: بعضی از زمینهای اهدایی خارج از طرح و حوزه شهری و بعضی از زمینها نیز در کوچه بن بست هستند و برای آنها مجوز بهره برداری صادر نمیشود.
رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود ابراز داشت: ساخت و بهره برداری از زمینهای اهدایی خیران نیازمند مجوز و همچنین حمایت و پشتیبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر بادرود است و امیدواریم با ساخت وتکمیل این واحد های آموزشی منطقه بادرود از لحاظ مدارس تا چند سال آینده به مرحله بینیازی برسد.
علیرضا غلامی مدیر مدیر آموزش و پرورش نطنز نیز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: خوشبختانه طی سالهای اخیر اقدامات بسیار خوبی توسط خیرین مدرسهساز در نطنز صورت گرفته است و نقش خیرین در ساخت بناهای آموزشی در این منطقه، نقشی اساسی و تأثیر گذار است و این حضور و همراهی خیرین مدرسهساز مایه دلگرمی معلمان، دانشآموزان و مسئولین دستگاه تعلیم و تربیت بوده است.
انتهای پیام/804/ ت