ادعای جنجالی بی‌بی‌سی: عبور زیردریایی اسرائیلی از کانال سوئز به سوی خلیج فارس + جزئیات

نامه نیوز سه شنبه 02 دی 1399 - 15:47
بی‌بی‌سی نوشت: رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که یک زیردریایی متعلق به اسرائیل چند روز پیش از کانال سوئز عبور کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، بی بی سی نوشت:گفته شده زیردریایی اسرائیلی هنگام عبور از کانال سوئز روی سطح آب آمده و "به سوی خلیج فارس در حرکت است."

بنا بر این گزارش منابع امنیتی کشورهای عربی گفته‌اند که دولت مصر با عبور این زیردریایی موافقت کرده است

این گزارش ساعاتی بعد از انتشار خبر ورود یک زیردریایی آمریکایی به آب‌های خلیح فارس منتشر شد.

نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه ۲۱ دسامبر اعلام کرد که زیردریایی هسته‌ای یواس‌اس جورجیا به همراه چند کشتی جنگی از تنگه هرمز عبور کرده است.

نیروی دریایی ایالات متحده گفت این اقدام "نشانگر تعهد آمریکا به شرکای منطقه‌ای و امنیت دریایی با طیف کاملی از توانایی‌ها و آمادگی برای دفاع در برابر هرگونه تهدید در هر زمانی است."

این تحولات در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا و هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال افزایش تنش نظامی با ایران رخ می‌دهد.

دولت اسرائیل به گزارش‌ها درباره عبور زیردریایی از کانال سوئز و حرکت آن به سوی خلیج فارس واکنشی نشان نداده است.

منبع: انتخاب

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.