۲۹ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

ایرنا چهارشنبه 23 تیر 1400 - 11:36
زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۲۹ هزار خانواده شامل ۸۹ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و ۱۵ هزارو ۳۱۹ نفر مستمری‌بگیر هستند و بقیه مددجویان نیز به روش‌های مختلف از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.
۲۹ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی سازمانی حمایتی –تخصصی است که امروز با توجه به گسترش فعالیتها و اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تبدیل به سازمانی پرسشگر و مطالبه گر شده است که تلاش می کند خدمات خود را ضمن شفاف سازی و در دسترس قرار دادن امکانات جهت جامعه هدف خود تخصصی و به روز ارائه کند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدمات مهم بهزیستی ارایه ۱۳ خدمت در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک، سامانه فرزندخواندگی، سامانه قوانین و مفررات سازمان بهزیستی، سامانه ارمغان، سامانه مشاوره مجازی، سامانه تصمیم، سامانه جلب مشارکت های مردمی، سامانه صدور مجوز مراکز، سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران کرونا، سامانه غربالگری طیف اتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دیده بان به گروه‌های هدف و متقاضیان است.

این مسوول با بیان اینکه  شفاف سازی و ایجاد سقف شیشه ای برای بهزیستی از دیگر کارهای انجام گرفته است، گفت: سامانه شفافیت (در سایت بهزیستی به ادرس shafaf.behzisti.ir قرار داده شده که اطلاعات مربوط به نشانی مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی، لیست معاملات و قراردادها، لیست هزینه کردها، اسامی مدیران، املاک و دارایی ها، لیست مشارکت های مردمی، مجوزهای صادره، فرایند استخدام، برنامه راهبردی و توسعه، راهبردها و برنامه ها، پژوهش بارگزاری و جهت اطلاع عموم در دسترس قرار گرفته است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه دیده بان نیز گفت: شماره تماس ۱۴۸۲ بصورت کشوری اعلام شده نشانی سامانه ملی دیده بان www.didehban.behzisti.ir بوده و در بستر وب موبایل نیز قابل دسترسی است.

محمدی افزود: بر این اساس مردم و مددجویان بهزیستی با ثبت شکایت و انتقاد، با کد پیگیری که ارائه می‌شود می‌تواند آن را پیگیری کند. که  خط ۱۴۸۲ با تمام تلفن‌های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان است.

وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۶۹۷  نفر در ۳۱ استان و ۱۰ کاربر در ستاد بهزیستی کشور و ۹ نفر کارشناس مراکز تلفن در مرکز ملی دیده بان، پاسخگویی، پیگیری و جمع آوری اطلاعات و تحلیل آن را برعهده دارند.

 به گفته محمدی، یکی از ویژگی های سامانه ملی دیده بان این است که تحلیل داده های آن به شکل داشبورد مدیریتی عمل می کند و مدیران با بررسی اطلاعات می توانند به طور مثال بفهمند بیشترین مشکلات در سالی که گذشت، چه بوده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.