شهردار اصفهان: احداث هر کیلومتر مترو ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است

ایرنا سه شنبه 02 دی 1399 - 18:32
اصفهان- ایرنا- شهردار اصفهان گفت: باید قطار حومه ای در این کلانشهر راه اندازی شود و در شرایط کنونی برای احداث هر کیلومتر مترو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
شهردار اصفهان: احداث هر کیلومتر مترو ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است

به گزارش ایرنا،  قدرت الله نوروزی روز سه شنبه در حاشیه جلسه سرمایه گذاری، برنامه ریزی و تبیین ساختار اجرایی قطار شهری اصفهان در جمع خبرنگاران در سالن جلسات استانداری هزینه بهره برداری خط ۲ مترو اصفهان را بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

وی اظهارداشت: پنج هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت و زمین برای احداث خط ۲ مترو استفاده و در مجموع تاکنون ۲۴ هزار میلیارد تومان برای این خط هزینه شد و نیازمند بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر هستیم.

شهردار اصفهان راه اندازی قطار حومه‌ای  را بهترین خدمت به شهروندان برشمرد و بر ضرورت تحقق این مهم تاکید کرد.

به گفته نوروزی با راه اندازی قطار حومه ای از ورود ۱۰ هزار اتوبوس به اصفهان جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: خط یک مترو اصفهان با ۲۷ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز گفت: قطار حومه اصفهان به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیرهای چهار جهت این کلانشهر را طی می‌کنند.

غلامی ادامه داد : ساختاری جهت فعال شدن قطار حومه اصفهان تعریف می‌شود، همچنین توسعه خطوط یک، ۲ و سه متروی اصفهان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با شهرداران قطارهای حومه و شهرهای جدید و فرمانداران این محورها، بیان کرد: قطار حومه به انتهای هریک از خطوط متصل می‌شود و یک خط به سمت شاهین شهر، نجف آباد، بهارستان- مجلسی و فولادشهر- ذوب آهن خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: باید برای راه اندازی قطار حومه از امکانات موجود شهرداری‌ها و توانمندی بودجه سال جاری و سال آینده استفاده کنیم.

وی اظهارکرد: راهکار به حداقل رساندن آسیب‌های کلانشهر اصفهان برقراری سفرهای ایمن، سریع و راحت با مجموعه شهری اطراف کلانشهر است تا حجم مهاجرت به این کلانشهر را به حداقل ممکن برسانیم.

غلامی بیان کرد: مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده ساختار نهایی چهار خط قطار حومه تعریف شود تا به سمت اجرای پروژه‌ها حرکت کنیم البته در زمان حاضر خط بهارستان فعال بوده و عملیات زیرسازی خط شاهین شهر آغاز  و همچنین بخشی از خط مجلسی- بهارستان شروع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: هدف ما از برگزاری جلسات تعریف ساختار واحد برای هر چهار خط قطار حومه و افزایش سرعت اقدامات و استفاده حداکثری از تسهیلات بودجه سنواتی است.

طول خط ۲ قطار شهری اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین (ع) در خیابان زینبیه آغاز می‌شود و پس از عبور از میدان‌های قدس و امام، خیابان‌های فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین (ع) و خیابان طالقانی در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم می‌شود.

در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط ۲ قطار شهری توسط پیمانکاران در حال ساخت است. خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است پس از طی مسیری به طول ۲۰.۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر می‌رسد.

نخستین مرحله خط یک قطار شهری مهر سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن تیرماه ۹۸ به بهره برداری رسید.

کلانشهر اصفهان دارای حدود ۲ میلیون نفر جمعیت است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.