به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عباس حلوائیزاده در نشست خبری تشریح عملکرد ۶ ساله شهرداری قم، با اشاره به تشکیل کمیته بررسی و تصویب طرحهای عمرانی شهرداری قم اظهار کرد: تمامی طرحهای اجرایی شهرداری در این کمیته مطرح و بررسی میشود و همه افراد و نهادهای ذینفع در پروژه مباحث خود را مطرح کرده و تحلیل و تصمیمگیری جامع در خصوص آنها صورت میگیرد.
وی ابراز کرد: تشکیل این کمیته موجب شد پیش از آغاز یک پروژه تمام ابعاد آن دیده و پیشبینیشده و در زمان اجرا به دلایل مختلف خللی در روند اجرا صورت نگیرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یکی از اولویتهای مدیریت شهری را کاهش و مدیریت زمان اجرا و بهرهبرداری پروژههای عمرانی عنوان کرد و گفت: به همین منظور استانداردهای لازم در این خصوص تدوین و در دستور کار قرار گرفت و به صورت مستمر نظارت بر آنها انجام شد که نتایج خوبی را در برداشت.
وی افزایش نظارتها بر روند اجرای آسفالت در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: طی سالهای اخیر سالیانه بیش از ۲۳۰هزار تن توزیع آسفالت در سطح شهر صورت گرفته که سطح بسیار زیادی را شامل میشد و نکته مورد اهمیت کیفیت اجرا بود تا از دوبارهکاریها جلوگیری شود؛ به همین خاطر تمام مراحل از تولید تا پخش آسفالت با ضوابط خاصی نظارت شد تا امروز که آسفالت تولیدی شهرداری امتیاز برتر در سطح استان را کسب کرده است.
حلوائیزاده با تأکید بر اینکه در بیش از ۵۰ درصد معابر شهر روکش و اجرای آسفالت صورت گرفته است اضافه کرد: به دنبال این هستیم که طی سالهای آینده تمام معابر را زیر پوشش این طرح برده و ضمن افزایش کیفیت و نگهداری عمر مفید این پروژهها را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اجرای طرح ایمنسازی بوستانهای شهر تصریح کرد: طی سالهای اخیر شاهد مشکلات ایمنی در بوستانهای شهر بودیم و به همین خاطر طرحی در این راستا تعریف شد و برداشت کلی از تمام بوستانهای شهر صورت گرفت و اجرای پروژه ایمنسازی با طراحی واحد و استاندارد انجام شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به بازنگری در طراحی آبنماهای بوستانهای شهر اشاره کرد و افزود: بالغبر ۵۰ آبنمای سطح شهر در قالب این طرح احیا شد و به مرور وارد فاز بهرهبرداری گردید.
وی انعقاد ۶۳ قرارداد برای احداث بوستان در سطح شهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: احداث و تکمیل رینگهای ترافیکی سطح شهر و تقاطعهای غیرهمسطح موردنیاز و آرامسازی هسته مرکزی شهر یکی از مهمترین وظایف و اقدامات شهرداری طی سالهای اخیر بوده است.
حلوائیزاده با بیان اینکه رینگهای ترافیکی شهر عموماً متصل نبودند خاطرنشان کرد: در همین راستا تکمیل و اتصال رینگ بلوار شهید کریمی در دستور کار قرار گرفت و ضمن احداث بلوار، احداث زیرگذر کریمه(س) هم انجام شد.
وی اذعان کرد: همزمان با این پروژه اجرای بلوار فردوسی که پروژهای بین منطقهای بود در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر بخش اعظمی از آن بهزودی به طول بیش از ۲ کیلومتر از بلوار شهیدان شاهرودی تا میدان نماز افتتاح میشود و تقاطع نماز و شهدای روحانیت نیز در مرحله اجرا است که پس از تکمیل این پروژهها بهطور کامل رینگ ترافیکی تکمیل خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به احداث پروژه بلوار آیت الله بروجردی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش چشمگیر جمعیت پردیسان بلوار غدیر کشش ترافیک و تردد را نداشت که اجرای محور شهید آوینی و آیتالله بروجردی در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً بلوار آیتالله بروجردی بهعنوان بزرگترین بزرگراه درونشهری قم به بهرهبرداری رسید.
وی یکی از پروژههای کلیدی شهر قم را اجرای بوستان هزار هکتاری دانست و افزود: در حال حاضر چند قسمت از این بوستان آماده بهرهبرداری شده و اعتبار خوبی برای تکمیل آن نیز پیشبینیشده است؛ بوستان کوثر یکی از بخشهای این پارک است که ۲۰ هکتار وسعت دارد و در کنار باغموزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ظرفیت فرهنگی تفریحی بسیار خوبی ایجاد کرده است.
حلوائیزاده با تأکید بر حفظ ظرفیتهای طبیعی این بوستان تصریح کرد: امکانات بسیار خوبی ازجمله مسیر پیادهروی و دوچرخه در این بوستان اجراشده است؛ اجرای پروژه باغ پرندگان هم بخش دیگری از پروژه هزار هکتاری بوده که با ویژگیهای قابلتوجهی اجراشده است.