مخالفت نمایندگان کویتی با انتقال مترجمان افغان ارتش آمریکا به کویت

یکشنبه 10 مرداد 1400 - 10:14
مخالفت نمایندگان کویتی با انتقال مترجمان افغان ارتش آمریکا به کویت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مترجمان محلی و افغانستانی که روزی برای آمریکا کار می‌کرده‌اند حالا با خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان با تهدیداتی از سوی طالبان و غیره روبه‌رو هستند. در همین زمینه واشنگتن اخیرا یک گروه ۲۵۰۰ نفری از این مترجمان را به همراه خانواده‌هایشان به آمریکا انتقال داد.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی چند روز پیش اعلام کردند، ارتش آمریکا برای اسکان ۳۵ هزار مترجم افغان و خانواده‌های آنها به دو پایگاه آمریکایی در کویت و قطر آماده است تا آنها را از انتقام احتمالی طالبان در امان نگه دارد.

این مقامات افزودند، برنامه‌هایی برای ساخت مسکن موقت و دیگر امکانات در دو پایگاه «السیلیه» در قطر و «بورینگ» (Buehring) در کویت وجود دارد.

بر اساس گزارش «ارم نیوز»، کویت تا کنون واکنشی رسمی به این موضوع نشان نداده اما نمایندگان پارلمان کویت به این قصد آمریکا اعتراض دارند.

«احمد مطیع العازمی» یکی از نمایندگان پارلمان کویت ضمن اعتراض کفت، این طرح تهدیدی صریح برای امنیت ملی و راهبردی کویت است و باید با آن مخالفت کرد.

دیگر نماینده کویتی «بدر الحمیدی» به دولت کویت نسبت به موافقت با چنین طرحی هشدار داد و گفت، این اقدام باعث برهم خوردن تعادل در ترکیب جمعیتی می‌‎شود.

ماه گذشته یک مقام پنتاگون گفت که ۹۵ درصد از روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع خبر "خبرگزاری فارس" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.