دستورالعمل کسر ۵۰ درصد حق آبه موتورهای آب کشاورزی لغو شد

خبرگزاری مهر شنبه 14 تیر 1399 - 11:31
دامغان- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی از لغو دستور العمل کسر ۵۰ درصد از حق آبه از موتورهای آب کشاورزی از سوی وزارت نیرو و بازگشت چاه‌های آب به حالت اول خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر علیزاده برمی صبح شنبه در دیدار با مدیرعامل و جمعی از معاونان شرکت آب منطقه‌ای سمنان به میزبانی دفتر خود از لغو دستورالعمل کسر ۵۰ درصد حق آبه موتورهای آب کشاورزی از سوی وزارت نیرو خبر داد و بیان کرد: این وزارتخانه دستور داد میزان حق آبه به ۵۳ میلیون مترمکعب برسد که این به معنای کسر ۵۰ درصدی حق برداشت کشاورزان از چاه‌های آب است و منجر به خشک شدن باغ‌ها وارد آمدن خسارت به باغداران و کشاورزان خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پس از تبیین جوانب این مسئله و بیان استدلال‌های قانع‌کننده نهایتاً نتیجه به لغو بخشنامه وزارت نیرو منتج شد، افزود: قرار بر این شد که در سال جاری اداره امور منابع آب شهرستان دامغان با افزایش ۲۵ درصدی حق آبه کشاورزان و باغداران میزان آب مصرفی را از ۵۳ میلیون مترمکعب به ۷۴ میلیون مترمکعب افزایش دهد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه حق برداشت آب کشاورزان و باغداران دامغانی ۱۰۷ میلیون متر مکعب است، افزود: جبران کمبود آب دشت دامغان یک ضرورت است و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب کم دارد و باید این تراز آب را با تلاش مضاعف به سطح قابل‌قبولی افزایش دهیم.

علیزاده برمی بیان داشت: از مسئولان وزارت نیرو خواستیم طرح‌های آبخوان و آبخیزداری خود را افزایش دهند تا میزان تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی بیش از گذشته شود و بدین شکل از یک طرف کشاورزان با بهینه سازی کشت در مصرف بهینه آب بکوشند و از طرفی دیگر به اجرای طرح‌های پیشنهادی، میزان تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی افزایش یابد تا این کمبود با یاری خدا جبران شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.