مشکل تماس گوشی های شیائومی با مکاتبات شرکت رایانه همراه حل می شود

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 17 مرداد 1400 - 11:13
به زودی مشکل تماس با پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس در گوشی‌های شیائومی، پوکو و ردمی برطرف می‎‌شود.
مشکل تماس گوشی های شیائومی با مکاتبات شرکت رایانه همراه حل می شود

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام می همراه، چندی‌ست که برخی از گوشی‌های برند شیائومی با مشکل عدم مسیریابی صحیح شماره‌های اضطراری، 110، 115 و 125 مواجه شده اند و خبرهایی مبنی بر ممنوعیت واردات آن‌ها به گوش می‌رسد. طبق تجربه کاربران، تفاوت سری ساخت یا باندهای ارتباطی پشتیبانی شده با مدل‌های پیشین گوشی‌های فوق الذکر، شرایطی را به وجود آورده است که برخی از کاربران نتوانند به آسانی شماره 110 را بگیرند. پس از این اتفاق راهکارهای بسیار زیادی برای دستکاری تنظیمات گوشی و انجام این عمل ارائه شد.

روش‌های قدیمی تماس با شماره‌های اضطراری

یکی از این راه حل‌ها اضافه کردن + به ابتدای سرشماره بود، در این روش برای تماس‌های اضطراری کاربران باید یک علامت پلاس به شماره اضافه کنند و برای مثال به جای 110، 110+ را شماره‌گیری کنند. در بسیاری از گوشی‌های شیائومی با نگه‌داشتن عدد صفر در هنگام شماره گیری علامت + نمایان می‌شود، به این ترتیب می‌توان بعد از شماره بدون هیچ فاصله‌ای علامت + را اضافه کرد.

روش دیگری هم بود که باید پیش شماره کشور را به انتهای پیش شماره اضطراری اضافه کرد، پیش شماره کشور ایران 98 است، به این ترتیب برای تماس با 110 با گوشی های شیائومی باید شماره 11098 می‌گرفتند.

و راه سومی هم پیش پای کاربران گذاشته شد که در آن لازم بود عدد آخر تماس را تکرار کنند، مثلا به جای شماره‌گیری 115، آن را به شکل 1155 شماره گیری کنند.

با وجود این راه حل‌ها، کاربران این مشکلات را از سوی شرکت می‌دانستند و خواستار رفع آن به جای ارائه راه حل بودند. از سوی دیگر، مسئولین آن را به عدم وجود سیمکارت در گوشی ربط می‌دادند. رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در مصاحبه‌ای اذعان داشته بود: «اگر گوشی حاوی سیم کارت باشد و از طریق سیم کارت تماس برقرار شود هیچ مشکلی وجود ندارد و هر شماره ای که مشترک بگیرد به همان نقطه وصل می شود.»

حال، با توجه به سهم قابل توجه این گوشی‌ها در بازار به علت مقرون به صرفه بودنشان نسبت به سایر برندهای پرچمدار، شرکت رایانه همراه کیان که نمایندگی رسمی شیائومی در ایران است، درصدد انجام مذاکراتی با مسئولین اجرائی کمپانی شیائومی در دفتر پکن برآمده است که طبق آخرین اطلاعات، این مذاکرات موفقیت‌آمیز بوده اند.

مکاتبات رایانه همراه کیان با شیائومی

شرکت رایانه همراه کیان، در راستای احقاق حقوق مشتریانش و رفع مشکلات در برقراری تماس‌های اضطراری این مذاکرات را با کمپانی شیائومی ترتیب داده است و طی مکاتباتش توانسته به نتایج مثبتی در زمینه همکاری با مسئولین این کمپانی برای مرتفع کردن مشکل برقراری تماس با پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس برسد. تا پیش از این، با گرفتن شماره‌های اضطراری، افراد به شماره 112 – جمعیت هلال احمر- متصل می‌شدند که این مشکل عدم دسترسی به سرشماره اضطراری مورد نظر را در پی داشت.

این شرکت در سال 1379 در زمینه فروش و خدمات پس از فروش دستگاه‌های الکترونیکی به وجود آمد و در طی این سال‌ها تمام تلاشش این بوده است جز شرکت‌های محبوب و مطرح در میان مشتریان ایرانی باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.