علیرضا عقیقی در ارائه برنامههای خود برای تصدی پست شهرداری همدان در صحن شورای شهر افزود: روی قناتها که باعث زیبایی شهر بود را بسته اند و امروز تبدیل به فاضلاب و معضل شده است.
وی تصریح کرد: در حالی که همدان نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را بر دوش میکشد متأسفانه حتی یک اثر ثبت شده جهانی ندارد که به گردشگری این شهر ضربه میزند.
این مدرس دانشگاه تأکید کرد باید برای همدان یک مزیت رقابتی تعریف کرد و افزود: اگر بخواهیم در مدیرت شهری همدان مزیت رقابتی ایجاد کنیم باید آرمانهایی فراتر از خدمات فعلی را مطرح کنیم.
وی تصریح کرد: برندسازی شهری از حوزه مدیریت و بازاریابی وارد شده اند و فقط متمرکز بر پیشینه تاریخی و فرهنگی بوده اما در حال حاضر نوآوری و خلاقیت مورد توجه است.
عقیقی با اشاره به برگزاری جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی همدان، گفت: میتوان همدان را با طراحی کتابخانهای فاخر برای رده سنی کودکان یا شهربازی با امکانات خاص به شهر دوست دار کودک تبدیل کرد.
وی بیان کرد: با ظرفیتهایی که داریم میتوانیم در کنار شهر هوشمند، شهر مجازی ایجاد کرده و حالت دوقطبی داشته باشیم تا مسائل آلودگی و ترافیک حل شود، میتوان حکمرانی الکترونیک داشت تا اولین و برترین شهر در این حوزه باشیم.
عقیقی درباره برندسازی و درآمدزایی نیز گفت: اگر به استارت آپها در حوزه فناوری اطلاعات وارد شویم شاید در آینده نه چندان دور دیگر نیاز به درآمد زایی شهرداری به شکل فعلی نباشد، به عنوان اولین بانک ابری در کشور میتوان وارد شد و در کنار شهر الکترونیک و مجبور بودن به رایانش ابری در آینده باید وارد مباحث جدید درآمدزایی شد.
وی همچنین به چالشهای پیش روی شهرداری همدان اشاره و بیان کرد: بخشی نگری در شهرداری وجود دارد و نگاه جامع متأسفانه وجود ندارد، به دنبال مکانیزه کردن رفت و روب نبودهایم و در این بخش تعداد کارکنان زیادی مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: فضای سبز ایجاد شده متناسب با بوم و فرهنگ ما نبوده، درختهای غیر مثمر کاشته میشود، به دنبال جایگزین برای چمن کاری نبودهایم و الگویی از باغ ایرانی ایجاد نشده است.
خبر در حال تکمیل است