سمیه محمودی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا، با اشاره به پروژه 6 خطه کردن محور شهرضا به اصفهان اظهار داشت: این پروژه قبل از سال 95 آغاز شده بود ولی به دلیل اینکه ردیف ملی و استانی نداشت بیشتر از منابع داخلی شهرستان پیگیری شده بود و برای جذب منابع بسیار مشکل داشتیم.
وی با بیان اینکه با پیگیریهایی که انجام شد 10 کیلومتر در دو طرف جاده و 10 کیلومتر دوم هم زیرسازی انجام شد، افزود: با سفر آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرضا مقرر شد برای اتمام پروژه 60 میلیارد تومان که 20 میلیارد تومان را ایشان، 20 میلیارد را استان و 20 میلیارد دیگر را راهداری تامین کنند.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنگام تخصیص بودجه، 25 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد و پروژه تا باندی که از سمت شهرضا به اصفهان میرود تا پلیس راه رسیده و در حال زیرسازی است و از راهداری هم خواستیم 20 میلیارد تعهد را اختصاص دهد که قرار شد آسفالت آن را تقبل کند که بلافاصله بعد از پایان زیرسازی روکش آسفالت انجام میشود اما استان در این زمینه آن قولی که داده هنوز به آن عمل نکرده است.
وی با اشاره به اینکه در 5 ماهه سال 1400 حدود 15 میلیارد تومان برای این پروژه پول دریافت شده و پیگیر هستیم سریعتر تخصیص پیدا کند، بیان کرد: امیدوار هستیم قبل از آغاز هوای سرد، روکش آسفالت انجام شود و باند اصفهان به شهرضا پیمانکار شروع به کار کند و جاده شهرضا به اصفهان که یک جاده ترانزیتی و ملی است 6 خطه کردن آن تمام شود.
محمودی با بیان اینکه نوسانات قیمت، شرایط اقتصادی کشور و قیمت قیر بر این پروژه تأثیر گذاشته است و تلاش میکنیم این پروژه هر چه زودتر تمام شود، خاطرنشان کرد: در 6 ماهه دوم سال 99 و 5 ماهه اول سال 1400 حدود 40 میلیارد تومان برای این پروژه توانستهایم از منابع ملی جذب کنیم.
به زودی زیرگذر شهرضا به دهاقان به بهرهبرداری میرسد
وی با اشاره به تقاطع غیرهمسطح بسیج گفت: این پروژه 35 میلیارد تومان برآورد قیمت شد که با آغاز پروژه تورم در کشور افزایش پیدا کرد و پروژه مثل هزینه سفره مردم که چند برابر شد هزینه این پروژه هم چندین برابر شد.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه خوب شروع به کار کرد اما یکی از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه این پروژه را در سال 99 خاتمه آن را اعلام کرد و این یکی از مسائل و مشکلاتی بود که ابتدای سال 99 با آن روبهرو شدیم و جذب پول خیلی سخت شد، با پیگیریهایی که انجام شد و کمک شرکت زیرساخت و همکاری سازمان برنامه، این پروژه را دوباره در پروژههای در دست اجرا آوردیم و 7 ماه زمان ما گذشت تا بتوانیم پروژهای که خاتمهاش را اعلام کردند دوباره به جریان بیاندازیم.
وی با بیان اینکه در سفر نوبخت، معاون اول رئیس جمهور وقت به شهرضا 20 میلیارد تومان منابع برای تقاطع غیرهمسطح بسیج اختصاص پیدا کرد، افزود: در سال 1400 حدود 12 میلیارد تومان منابع جذب کردیم و کار در حال انجام است و به زودی زیرگذر شهرضا به دهاقان به بهرهبرداری میرسد.
محمودی با بیان اینکه هزینههایی که برای این پروژه برآورد شد به دلیل نوسانات قیمت و تورمی که ایجاد شد و قیمت سیمان و میلگرد بسیار بالا رفت، بیان کرد: زیر این زیرگذر قنات، فیبرنوری، برق و گاز و آب عبور کرده و هماهنگی با ادارات کل باید انجام میشد که دستگاههای خدماترسان بسیار کمک کردند.
وی تصریح کرد: در سال 1400 باید ادامه آن را دنبال کنیم و در ادامه روگذر شهرضا به مبارکه انجام شود یکی از دلایلی که زیرگذر شد به دلیل وجود منطقه نظامی است که اجازه تسلط بر منطقه نظامی را نمیدهند، تاکنون 32 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.
زیرگذر جرمافشار یکی از مطالبات به حق مردم است
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیرگذر جرمافشار گفت: جرم افشار یکی از محلههای شهرضا است و به دلیل محله بود تمام خدمات باید توسط شهرداری انجام شود و به دلیل بالا بودن هزینه یک تفاهمنامه بین شهرداری و راهداری بسته شد تا راهداری باکس و آسفالت و شهرداری خاکبرداری را انجام دهد.
وی با بیان اینکه باکسها انجام شد و منتظر تعهد شهرداری هستیم، تا آسفالت را پیگیری کنیم و بستگی به حرکت شهردار دارد تا بتواند زودتر عملیات خاکبرداری را انجام دهد، افزود: این زیرگذر یکی از مطالبات به حق مردم محله جرمافشار است.
محمودی بیان کرد: برای اجرای زیرگذر منظریه و شهرک امیرکبیر تفاهمنامهای بین شهرداریهای منظریه، شهرضا و اداره راهداری بسته شد، بر اساس این تفاهمنامه باکس را راهداری و آسفالت را شهرداری شهرضا و عملیات خاکبرداری شهرداری منظریه باید انجام دهند، با کش و قوسهای فراوان باکسها نصف آن انجام شد و با سفر امانی، رئیس راهداری کشور منابعی به این پروژه تزریق شد تا پیمانکار بقیه باکسها را انجام دهد و امیدوار هستیم شهرداران متعهد به قرارداد باشند.
راههای روستایی شهرضا رونق میگیرد
وی با اشاره به راههای روستایی شهرستان شهرضا گفت: راه روستایی هونجان به گرمک سال 96 کلنگ آن زده شد به دلیل اینکه پیمانکار آن ضعیف بود، آن طور که انتظار میرفت کار انجام نشد و در حال حاضر قرار شد با این پیمانکار تسویه حساب کنند و دوباره مناقصه برگزار شود.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان به اینکه یک کیلومتر کار انجام و مقرر شد 14 کیلومتر باقی مانده مناقصه شود، ادامه داد: مقرر شد 6 میلیارد تومان رئیس راهداری کشور در نظر بگیرد و از منابعی که توزیع آن در اختیار نماینده شهر بود هم 6 میلیارد برای آن گذاشته شد و یک میلیارد هم برای روکش آسفالت قرار داده شد.
وی با بیان اینکه با اجرای راه روستایی هونجان به گرمک روستاهای هدف گردشگری هونجان و اسفرجان از بن بست خارج و عبور و مرور عشایر تسهیل میشود، گفت: جاده کهرویه به یحییآباد اقداماتی انجام شد، آزادسازی دارد که باید مسئولان شهرستان انجام دهند تا این جاده هم انجام شود، در سال 1400 یک میلیارد تومان منابع برای این جاده اختصاص پیدا کرد.
محمودی با اشاره به اینکه راه هوک به هرندی یک میلیارد از معاونت توسعه روستایی جذب شد و در اختیار امور عشایر قرار داده شد تا کار انجام شود، افزود: جاده قصرچم به دولتآباد آماده بهرهبرداری است.
انتهای پیام/ز