محمد مهرافزون در جلسه هماندیشی، تبادل نظرات، پیشنهادات و پرسش و پاسخ راهبران آموزشی که امروز هفتم شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: رسالت راهبران آموزشی و تربیتی صیانت از کیفیت یادگیری دانش آموزان روستایی است، آنها باید هدف مدار، برنامهریز و دانش بهروزی داشته باشند و بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزشوپرورش حرکت کنند و انتظار میرود مدیران ما در این شرایط سخت با هماهنگی راهبران آموزشی در مدارس بهعنوان مدیرانی مدرسه محور عمل کنند.
وی خطاب به راهبران آموزشی تصریح کرد: در بازدیدها تمام آیتمهای پروژه مهر مدنظر قرار داده شود و نسبت به انجام و پیگیری آن اهتمام ویژه صورت پذیرد برای مثال تابلو و پرچم مناسب مدارس و نصب آنان مکرراً پیگیری شود، مدیران نسبت به پیگیری ثبتنام در سامانههای پادا، سیدا و تنظیم آخرین اطلس آموزشی دانش آموزان اهتمام ورزند و در مدارس کارگروههای تخصصی برای رصد شبکه شاد تشکیل دهند و حضور و غیاب دانش آموزان و معلمان بهصورت مکتوب مستندسازی شود تا در زمان بازرسی مشکلی برای مدیران به وجود نیاید.
مدیر آموزشوپرورش بروجرد در باب شرایط انتصاب مدیران در مدارس، خاطرنشان کرد: اگر مدیرانی شایسته و لایق و متناسب با نیازهای روز آموزشوپرورش تربیت و جذب شوند، میتوانیم نظام آموزشی و پرورشی کشور را به سرمنزل مقصود رساند و در تحقق، اهداف غایی و رسیدن به مراتبی از حیات طیبه گامی بزرگ بر داشت، در باب آموزش نباید جریانهای سیاسی دخیل شود و میبایست شایستهسالاری شود و هر فردی بر اساس علم، تجربه و دانش هدفمند انتصاب و انتخاب شود چون امروزه در نظام آموزشی و پرورشی، نقش و جایگاه مدیران مدارس بسیار حیاتی و مهم است.
مهرافزون اضافه کرد: مدیران ما امروز باید به دنبال خلق منابع و درآمدزایی باشند و از روشهای مختلف برای کمک گرفتن از خیرین عزیز استفاده کنند اگر انسانها از نحوه مشارکت و نیاز به آن اطمینان حاصل نمایند و بدانند که ارائه مشارکت آنها مستمر و جدی است قطعاً از انجام آن مضایقه نخواهند کرد و نقش مدیران ما در ایجاد این باور و فرهنگسازی آن در جامعه بسیار چشمگیر است و امیدوارم مدیران مدارس با همفکری و تشریک مساعی و استفاده از کلیه امکانات و خلق منابع درآمد بتوانند گامهای مؤثری در راه توسعه و پیشرفت برنامههای آموزشی و پرورشی کشور بردارند.
وی اضافه کرد: مدارس، رکن اصلی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده و عنصر کلیدی تداوم و استمرار آموزش و یادگیری در طول سال تحصیلی در تمام وضعیتهای سهگانه و روشهای آموزشی مختلف محسوب میشوند در مدارس معلمان، شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، شورای دانشآموزی است که با مسئولیت مدیر مدرسه علاوه بر وظایف قبلی عهدهدار مسئولیتهای جدیدی در زیستبوم جدید هستند و مدیران با هماهنگی شورای مدرسه و تعامل مستمر با راهبران آموزشی، کارشناسان معین و مسئولان ادارات آموزشوپرورش میتوانند هرگونه تصمیمی برای پیشبرد اهداف آموزشی، علمی و پرورشی مدارس اتخاذ کنند.
مدیر آموزشوپرورش بروجرد ضمن اشاره به رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی در زمان بازگشایی مدارس بیان کرد: آموزش فرهنگ رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی به دانش آموزان با توجه به شرایط وضعیت بیماری کرونایی، پایش مستمر کیفیت ارتباط و تعامل دانشآموزان با معلمان و دبیران و کنترل مستمر و مداوم جریان آموزش تکتک دانشآموزان با روشهای ذکرشده در وضعیتهای سهگانه و تعامل و ارتباط بین خانوادهها و دانشآموزان با استفاده از فرصتهای مختلف حضوری، غیرحضوری و مجازی، در بازگشایی مدارس چه حضوری و چه غیرحضوری از نکاتی است که مدیران میبایست نسبت به آن توجه ویژهای داشته باشند.
انتهای پیام