رضا جمالی اظهار کرد : در پنج ماه اول سال جاری تعداد هزار ۵۳۷ فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه اخذ و رسیدگی شده است.
وی افزود: از مجموعه هزار و ۵۳۷ فقره شکایات رسیدگی شده، تعداد ۴۲۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی ، ۹۹۲ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده و تعداد ۱۲۵ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است .
معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: بررسی وضعیت گزارشات حاکی از آن است که بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به انواع نان، مرغ گرم ،میوه و سبزی ،پوشاک، موبایل ، سیمان و...مابقی مربوط به سایر کالاها و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه ها ، تعمیر لوازم برقی و خانگی ، مشاورین املاک ،نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.
جمالی اضافه کرد: بیشترین تخلفات کشف شده شامل گرانفروشی ،تقلب ،ضرر و زیان ، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی ،کم فروشی ، اختفا و امتناع از عرضه کالا و همچنین رعایت نکدن ساعات کاری در صنف نانوایانبوده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر؛ وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
انتهای ئیام