کم فروشی و گرانفروشی نانوایی‌ها بیشترین شکایت در زنجان است

خبرگزاری فارس سه شنبه 16 شهریور 1400 - 07:09
کم فروشی و گرانفروشی نانوایی‌ها بیشترین شکایت در زنجان است

اسماعیل مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه وزارت صمت بر روی افزایش تولید و عرضه در بازار برای تنظیم قیمت‌ها تمرکز کرده است، اظهار کرد: بازار مورد نظارت مستمر است و اجازه نمی‌دهیم که گران‌فروشی و بی‌ثباتی قیمت‌ها، مردم را در شرایط سخت اقتصاد آزار دهد.

وی تصریح کرد: این نظارت‌ها توسط سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استانی براساس برنامه زمان‌بندی شده انجام می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان زنجان گفت: در بخش کالایی عمده شکایات از نانوایی‌ها بدلیل کم فروشی، گرانفروشی و تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها بوده است.

وی همچنین از رسیدگی به پرونده‌ها در بخش خدمات نیز خبر داد و تصریح کرد: در بخش خدمات نیز عمده شکایات از صنف تعمیرگاه‌های خودرو و تعمیر‌گاه‌های موبایل و لوازم خانگی بوده است.

مسلمی درباره میزان شکایات واصله در این مدت گفت: یک هزار و ۲۷ مورد شکایت مردمی در این مدت به سازمان واصل شده است که ۹۳۷ مورد از آن در بخش کالایی و ۹۰ مورد در بخش خدمات بوده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان زنجان یادآور شد: از این تعداد ۵۲۱ مورد به صورت تلفنی‌، ۳۷۷ مورد حضوری‌، ۸۳ مورد کتبی و ۴۶ مورد از طریق سایت‌، سامانه‌ها و اپلیکیشن‌ها دریافت شده است.

مسلمی ادامه داد: از شکایات دریافتی ۳۲۲ مورد منجر به تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی شد و ۵۱ مورد جلب رضایت شاکی بود.

انتهای پیام/73004/ق

منبع خبر "خبرگزاری فارس" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.