به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه وکلای بازرگان، همانطور که می دانید خدمات بی شماری در دفتر پیشخوان دولت انجام می شوند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از : خدمات مربوط به گمرک، خدمات مربوط به بیمه، خدمات مربوط به ثبت احوال، خدماتی که به گواهی نامه مرتبط است، خدمات مربوط به خلافی خودرو ، خدمات مرتبط با مخابرات و ...
برای اطلاع از نحوه ثبت دفتر پیشخوان دولت و دریافت مجوز دفتر پیشخوان دولت آن با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. چنانچه برای دریافت مجوز دفتر پیشخوان نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید، به شما پیشنهاد می کنیم تا با موسسه حقوقی بازرگان به شماره ۰۲۱۴۵۵۱۸ تماس حاصل فرمایید.
یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با تاسیس دفاتر پیشخوان باید به آن توجه داشته باشید، شرایطی است که برای این کار باید داشته باشید.
شما به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی می توانید برای این کار اقدام کنید، اما بدون ثبت شرکت فقط می توانید در روستاها فعالیت داشته باشید.
برای فعالیت در شهر ها حتما باید یک شرکت با موضوع فعالیت دفاتر پیشخوان دولت ثبت کنید سپس درخواست مجوز دفاتر پیشخوان نمایید.
۱.ورود به سامانه صدور پروانه دفاتر:
۲.ارائه درخواست الکترونیکی توسط متقاضی و بارگذاری مستندات مربوطه؛
۳.اعلام نظر دبیرخانه کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت مستقر در ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان؛
۴.انجام استعلامات صلاحیت حفاظتی، مالیاتی، بیمه ای، بانکی و اماکن توسط دبیرخانه کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت؛
۵.حضور عضو هیئت مدیره و صاحب امضاء شرکت در حراست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوطه؛
۶.اعلام نظر کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در خصوص مکان پیشنهادی؛
۷.معرفی به آزمایشگاه های دولتی جهت اخذ تاییدیه عدم اعتیاد توسط کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در صورت مجاز بودن مکان پیشنهادی و استعلامات؛
۸.معرفی به اماکن با در دست داشتن سوء پیشینه و تاییدیه عدم اعتیاد توسط کارگروه؛
۹.تاییدیه کارگروه و اعلام به مناطق نه گانه سازمان؛
۱۰.اعلام از طریق پیامک به متقاضی واجد شرایط دریافت پروانه جهت پرداخت مبلغ حق امتیاز؛
۱۱.پرداخت مبلغ حق امتیاز صدور پروانه توسط متقاضی؛
۱۲.تایید دریافت مبلغ حق امتیاز صدور پروانه توسط اداره درآمدهای سازمان؛
۱۳.صدور پروانه (در صورتی که با هر یک از موارد فوق موافقت شود).
۱.داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛
۲.اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی؛
۳.نداشتن پیشینه کیفری موثر، عدم اشتهار به فساد منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر؛
۴.دارا بودن گواهی انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم از انجام آن برای افراد ذکور؛
۵.عدم اشتغال در دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت ماده ۱۱۷ آن قانون و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یا هر دستگاه دیگری که از بودجه عمومی کشور استفاده می کند؛
۶.داشتن تایید صلاحیت فردی از مراجع ذیصلاح؛
۷.دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات و یا حداقل ۱۰ سال سابقه کارشناسی کاربردی (بر اساس حکم کارگزینی) در دستگاه های دولتی.
۱.دارا بودن شرایط تعیین شده در خصوص اشخاص حقیقی برای مدیر عامل یا صاحب امضاء معرفی شده؛
۲.شخص حقوقی باید غیردولتی و محل ثبت آن در کشور جمهوری اسلامی ایران باشد؛
۳.مرتبط بودن موضوع فعالیت درج شده در اساسنامه با موضوع پروانه؛
۴.نداشتن بدهی معوق بانکی، مالیاتی و بیمه ای مطابق قوانین و مقررات مربوط و بر اساس فهرست ارائه شده از سوی مراجع ذیربط؛
۵.شرایط اختصاصی صدور مجوز دفتر پیشخوان دولت (مانند جنسیت، سن، ملیت و غیره):
مدت اعتبار پروانه پنج سال است و در صورت درخواست دارنده پروانه در چارچوب مصوبات کمیسیون و دستورالعمل های موضوع ماده ۹ برای دوره های پنج ساله قابل تجدید است.
انتهای رپرتاژ آگهی