مسافران پروازهای خارجی برای دریافت کارت واکسن چگونه اقدام کنند؟

خبرگزاری مهر یکشنبه 18 مهر 1400 - 15:25
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: مسافران پروازهای خارجی، برای تهیه کارت واکسن دیجیتال دو هفته قبل از زمان مسافرت اقدام کنند.
مسافران پروازهای خارجی برای دریافت کارت واکسن چگونه اقدام کنند؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است.

متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی

عطف به نامه ۱۶ شهریور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استحضار می‌رساند تنها مدرک دارای اصالت واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال واکسن صادرشده از سوی وزارت بهداشت است که از طریق سامانه salamat.gov.ir صادر شده باشد.

لازم به ذکر است جهت تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (مخصوص مسافران به خارج کشور)، کافی است بارکد دو بُعدی (QR-Code) مندرج روی کارت توسط یک گوشی تلفن همراه اسکن شود.

در صورت اصالت کارت، صفحه‌ای با نشانی https://vaccinecard.health.gov.ir باز خواهد شد که عیناً تصویر کارت دیجیتال فرد را نمایش می‌دهد.

خواهشمند است دستور فرمائید موضوع فوق به تمامی آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در کشور و سایر شرکت‌های ذی ربط منعکس شود.

مقتضی است اطلاع رسانی مناسب به مشتریان این شرکت‌ها به گونه‌ای انجام شود که حداقل دو هفته قبل از مسافرت نسبت به تهیه کارت دیجیتال واکسن اقدام نمایند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، مراتب را از طریق فرم اعلام خطا در کارت واکسن (موجود در همان سامانه salamat.gov.ir) پیگیری کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.