آغاز جنگ ۵۰۰میلیاردی استقلال و آجورلو با فدراسیون

تابناک چهارشنبه 28 مهر 1400 - 14:40
اعلام این رقم خود می تواند پایه قرارداد و ارزش تبلیغات محیطی فوتبال باشگاهی ایران را تکان دهد چراکه سازمان لیگ برای واگذاری کل فضای تبلیغاتی رقابت های باشگاهی ایران نیز نزدیک این مبلغ را نگرفته و همچنان با وکالت نداشته از باشگاه ها ، اموال و فرصت های آنها را حراج می کند.

یک شرکت بخش خصوصی به عنوان کارگزار جدید باشگاه استقلال معرفی شد اما متن قرارداد شائبه هایی درباره تحویل فضای تعهد شده به شرکت پیمانکار به وجود آورده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعد از فسخ قرارداد با کارگزار قبلی امروز سایت باشگاه استقلال اعلام کرد که طی قراردادی میان مدیرعامل باشگاه استقلال و شرکت ایده پروران تبلیغ، این شرکت به عنوان کارگزار رسمی باشگاه استقلال معرفی شده است.

طبق این قرارداد کف تعهد کارگزار در فصل جاری ۵۰۰ میلیارد تومان و در صورت افزایش درآمد کارگزار، باشگاه از این درآمد‌ها سهم بالایی خواهد برد. میزان این سود بالا دقیقا در این خبر ذکر نشده است اما صرف همین مبلغ ، یک رکورد جدید در تاریخ درآمدزایی باشگاه های ایران محسوب می شود و حداقل سه برابر سقف درآمد فضل گذشته آبی هاست اما موضوع مهمی باعث نگرانی شده است که آیا استقلال می تواند فضای تعهد شده را در اختیار این شرکت قرار دهد یا خیر؟

اعلام این رقم خود می تواند پایه قرارداد و ارزش تبلیغات محیطی فوتبال باشگاهی ایران را تکان دهد چراکه سازمان لیگ برای واگذاری کل فضای تبلیغاتی رقابت های باشگاهی ایران نیز نزدیک این مبلغ را نگرفته و همچنان از سوی باشگاه ها ، اموال و فرصت های آنها را حراج می کند. 

۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد کارگزار مربوط به تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی باشگاه استقلال است. این فضا اکنون در اختیار سازمان لیگ فوتبال است و بعید است در فصل جاری تابلوهای دور زمین در اختیار استقلال قرار گیرد چرا که سازمان لیگ هم احیانا این فضا را به مجموعه دیگری واگذار کرده است.

هرچند این یکی از شعارهای عزیزی خادم بوده و او در اولین روزهای ریاستش در جلسه ای که با حضور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی وقت فدراسیون برگزار شد، وعده واگذاری تبلیغات محیطی به خود باشگاه ها را داده بود اما این برنامه تا امروز نه تنها عملی نشده است بلکه دیگر هیچ حرف و صحبت و جلسه ای هم در مورد آن برگزار نشده است!

حالا آجورلو وارد اصلی ترین دعوا و اختلاف در فوتبال ایران از بدو ورود تبلیغات به آن شده است؛ کشمکشی که سالهاست بین باشگاه ها، فدراسیون فوتبال ، سازمان لیگ، وزارت ورزش و شرکت های تبلیغاتی فعال در این حوزه جریان دارد و فوتبال ایران صدها میلیارد تومان از این ابهام طولانی ضرر دیده است.

حق پخش تلویزیونی دیگر حوزه مورد مناقشه فوتبالی ها با نهادهای حاکمیتی از جمله ضداوسیماست که با وجود مصوبه مجلس هنوز حل نشده و رسانه ملی حاضر نشده ریالی بابت پخش رویدادهای پرتماشاگر ورزشی، به فدراسیون ها و باشگاه ها و دستگاه ورزش کشور پول بدهد!

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.