به گزارش چهارشنبه شب ادارهکل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در پاسخ به پرسش های شهروندان از طریق تماس تلفنی با سامانه سامد افزود: این سیستم ارتباط مستقیم بین مدیران و آحاد مردم برقرار میکند و مردم در تماس با این سامانه سئوال و مشکل خود را مطرح و مسئولان مربوطه مسایل را پیگیری و نتایج را به مردم گزارش میدهند.
سامد مخفف سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت است.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم دولت مردمی است و مردم باید دولت را از خود بدانند و دولت هم خود را خادم مردم میداند و تلاش ما بر این است که با پیگیریهایی که انجام میشود مسایل و مشکل مردم به خوبی رفع شود.
استاندار یزد با اشاره به اینکه مسایلی که مردم در تماس با این سامانه بیان میکنند متفاوت است ادامه داد: افراد از مشکل واحدهای تولیدی، وامهای خود اشتغالی و پیش نرفتن کار خود در اداره دولتی گلایه مند هستند.
فاطمی خاطرنشان کرد: در عین رسیدگی به مسایل و مشکل طرح شده از سوی مردم، اداره هایی که مردم بیشتر از آنها گلایهمند هستند، شناسایی و تذکر لازم جهت تسهیل در روند امور مردم به دستگاههای مربوطه داده می شود.
فاطمی با بیان اینکه ارتباط با سامانه تلفنی سامد بدون نیاز به وقت قبلی و همه روزه برقرار است اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانبندی شده، استاندار و معاونان در این مرکز حاضر و به صورت مستقیم پاسخگوی مردم هستند.
به گفته وی به منظور افزایش ارتباط مستقیم با مردم، ارتباط تلفنی استاندار با مردم در سامانه سامد که پیش از این به صورت ماهانه برقرار میشد از این پس به صورت هفتگی خواهد بود.
مردم میتوانند با تماس با شماره تلفن ۱۱۱ با مسئولان ۲۴ شهر و استان به صورت تلفنی صحبت کنند.
این سامانه از زمان دولت نهم در جهت اهتمام به حل مشکلات مردم راه اندازی شد.
شماره تلفن ۱۱۱ : این سرشماره به عنوان یکی از راه های ارتباطی با سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در نظر گرفته شد به نحوی که از هر نقطه از کشور با این شماره تماس گرفته شود به طور خودکار با سایت پاسخگویی سامد استان مربوطه تماس برقرار می شود.