مدیر عامل مخابرات افزایش تعرفه‌های مخابرات را خواستار شد

صدا و سیما پنج شنبه 11 دی 1399 - 10:03
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزایش تعرفه‌های این شرکت را برای توسعه زیر ساخت‌ها خواستار شد.

آقای مجید سلطانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برای توسعه هر چه بیشتر اینترنت ثابت در بخش روستایی و شهر‌های کوچک چه برنامه‌ای دارید؟ افزود: در خصوص بحث تجهیز مدارس شهری و روستایی طبق برنامه‌ای که از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شد سهم شرکت مخابرات ایران اتصال ۴۱ هزار مدرسه بود که همه محقق شده است.

وی گفت: در بدو ورودم به این شرکت به دلیل حساسیت این مسئله با طراحان شرکت مخابرات جلسه‌ای برگزار کردم و خواستیم این سهم خود را افزایش دهیم و بر همین اساس طرح ۵۰۰ مدرسه روستایی آماده شده و به مناطق ابلاغ می‌شود و این اضافه بر تعهداتمان محسوب می‌شود و اقدامی داوطلبانه است.
سلطانی افزود: بحث توسعه اینترنت ثابت در برنامه شرکت مخابرات است و در شبکه ملی اطلاعات ما باید ۵ میلیون پورت را در کشور توسعه دهیم، اما به دلیل برخی مسائل که گریبان گیر این شرکت شده است آن را به طور کامل نتوانستیم اجرا کنیم و هم اکنون درحال مذاکره هستیم و طرح‌ها آماده شده است که از طریق منابع داخلی و منابع حاصل از افزایش تعرفه‌های مخابرات ثابت تلاش می‌کنیم به تعهداتمان عمل کنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای رفع آن دسته از اختلالات اپراتور‌ها که به شرکت مخابرات مربوط میشود چه برنامه‌ای دارید گفت: یکی از مسائلی که درگیر آن هستیم موضوع سرقت و قطع کابل هاست که دوستان ما در بخش نگهداری شبکه سعی می‌کنند این موضوع را حل کنند، اما به عنوان معظلی برای ما شده است.
وی افزود: برای اینکه بتواینم مسیر‌ها را چندگانه کنیم تا در ارتباطات اپراتور‌ها مشکلی پیش نیاید، برنامه‌هایی مدنظر داریم.
سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در موضوع سرقت کابل‌ها به بانک‌های سازمان یافته برخورده اید؟ ادامه داد: این موضوع مهم در دستور کار ماست و در حال بررسی هستیم و اکنون نمی‌توانیم به طور متقن این را بگوییم، اما هماهنگی‌های لازم با مبادی ذیربط انجام شده است تا هم این معضل کاهش یابد و هم شبکه به گونه‌ای طراحی شود که آسیب پذیری آن کم باشد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره تعرفه‌های شرکت نیز گفت: ما پیشنهاد‌های خودمان را داده ایم و منتظر تایید سیاستگذاران هستیم و برای اینکه بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای مان را شروع کنیم نیازمند افزایش تعرفه‌ها هستیم تا مسائل زیرساختی در ارتباطات ثابت و داده توسعه پیدا کند.
وی افزود: شرکت مخابرات ایران از سالیانه دور تعرفه اش افزایش پیدا نکرده است و ما اکنون برای هر خط ثابت میانگین، ماهانه ۱۵ هزار تومان هزینه می‌کنیم، اما در آمدمان ۵ هزار و ۸۰۰ تومان است؛ و اگر شما ۲۸ میلیون خط ثابت را در ۹ هزار و ۸۰۰ تومان زیان ضرب کنید عدد بالایی می‌شود که اگر کوه طلا هم داشته باشیم نمی‌توانیم جبران کنیم.
سلطانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برای افزایش رضایتمندی مردم از خدمات مخابرات و دفاتر مخابراتی چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: ما در همین دو هفته که مسئولیت را به عهده گرفتیم جلسات متعددی برای ارتقا رضایت مشتریان برگزار کردیم و مسائل، برنامه ریزی و آسیب شناسی شده است.
وی افزود: مقرر شد برای تهران و البرز ۱۰۰ دفتر پیشخوان اضافه شود که خدمات دهی با افزایش تعداد مراکز افزایش یابد و ترافیک کم شود.
سلطانی اضافه کرد: سامانه‌های پاسخگویی مانند ۲۰۲۰ توسعه پیدا می‌کند و خدمات تا حد امکان هم غیر حضوری خواهد شد و ما تا چند روز آینده تعداد خدمات مان را غیر حضوری می‌کنیم.
وی از مردم به عنوان حامی همیشگی طرح‌های بزرگ، خواست شرکت مخابرات را در پیشبرد اهدافش یاری کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.