به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، عباس محمدیان در اختتامیه اولین جشنواره تولیدات رسانهای ابوذر در استان یزد اظهار داشت: تحولات شگفتانگیز در حوزه ارتباطات به ویژه در دو دهه اخیر تمام مناسبات بصری را در جهان دگرگون ساخته است.
وی افزود: سرمایهگذاریها در جبهه جنگ تمام عیار که خط مقدم آن جبهه رسانه است لازم بوده و باید بیش از پیش به این جبهه انسجام بخشیده و در آرایش جنگی به فکر قوت قلم رسانهها باشیم.
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: تغییر و تحولات در دنیای ارتباطات شرایط را به گونهای رقم زده است که رسانه جزء لاینفک حیات بشریت شده است و در این جنگ تمام عیار، جبهه رسانه در مقابل جریان تحریف واژههای ارزشی انقلاب وظیفه عظیمی بر عهده دارد.
محمدیان گفت: تمام تحولات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از بستر رسانه است، از این رو حاکمیت باید نگاه ویژهای به جریان رسانه داشته باشد، افکار عمومی و سرنوشت جوامع آینده به رسانه پیوند خرده است.
وی با اشاره به اینکه هر چند رسانههای جدید ظهور کردند اما دنیای مطبوعات تمام نشده و ماندگار است و هر رسانهای در جای خود میتواند نقش خود را به درستی ایفا کند ولی باید به روز بوده و اتفاقات خوبی در جامعه رقم بزند.
محمدیان با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه به عنوان سازمان تخصصی در بین 22 قشر بسیج قرار دارد بیان کرد: برای تقویت هویت، اقتدار و منافع ملی لازم است رسانهها تقویت شوند.
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکهومنشأ قدرت کشور در قدرت رسانهها، قلم رسانهها، اندیشه، بینش و فرهنگ رسانهها است تصریح کرد: باید گفتمان قدرت را به گفتمان مردمی تبدیل کنیم و رقابت گفتمانی ایجاد کنیم نه گفتمان سیاسی، همچنین احزاب مختلف سیاسی از رسانهها سکو برای رسیدن به اهداف خود نسازند.
محمدیان بیان کرد: برای جامعه انقلابی، جامعهای که مردم قهرمان اصلی آن هستند باید قلم خرج کنیم، شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و لذا ما باید در جهت توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنیم.
وی افزود: امروز باید یک گفتمان واحد حول محور ولایت داشته باشیم و اصل انقلاب را حفظ کنیم، متأسفانه در تبیین ولایت عقب هستیم و در تفهیم عدالت، سیاستهای نظام و تبیین وضع موجود هم عقب هستیم.
رئیس سازمان بسبج رسانه کشور عنوان کرد: بیش از 42 سال از انقلاب گذشته است و تمام معضلات ما در این سالها ریشه در عدم صداقت ما داشته است.
محمدیان گفت: نباید انتظار داشت یک شبه در دولت اتفاقی رقم بخورد، ما باید حقیقت وضع موجود را برای جامعه تشریح کنیم، علاوه بر این نگذاریم نسلهای دهه 80 و 90 با آرمانهای انقلاب بیگانه شوند.
وی اظهار داشت: تاریخ مصرف شورای فرهنگ عمومی شهرها تمام شده است و وظیفه رسانهها است که این شوراها را بهروزرسانی کرده و نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را مطالبه کنند.
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور بیان کرد: ذائقههای مخاطبان رسانه را سیاسی نکنید بلکه ذائقه مخاطب را بر انگیزه واقعی خود که برگرفته از انگیزه انقلاب است جاری و ساری کنید.
محمدیان با اشاره به اینکه 90 درصد تیترهای رسانهها سیاسی است گفت: رسانهها در جذب افکار عمومی، چارهاندیشی کرده و راهکار ارائه بدهند، شوراهای اندیشهورز را فعال کرده و فارغ از جریانهای سیاسی آسیبهای اجتماعی را احصا کنند.
انتهای پیام/781/ش