به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز ، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در دیدار با نمایندگان مسیحیت به مناسبت سال نو میلادی با اشاره به اینکه حضرت مسیح (ع ) در خط مقدم مبارزه با طاغوت بود، بیان داشت :ما هیچ پیامبری را نداشتیم که ضمن دعوت مردم به توحید ، انسان ها را از پیروی از طاغوت منع نکند، البته گاهی اوقات طاغوت درونی است گاهی طاغوت بیرونی .
وی بیان داشت: حضرت مسیح اوج و قله معرفت نفس است و آن حضرت در خط مقدم مبارز با طاغوت بیرون قرار گرفت ؛اما متاسفانه در همین دوره ای که در آن هستیم جوری ترسیم می شود که ایشان صلح کل بوده اما واقعا اینطور نیست.
حسینی همدانی گفت : ابعاد معنوی و معرفتی حضرت عیسی(ع) بسیار بالا و رفیع است و آن حضرت مبارزه با کفر نیز داشت.
وی بیان داشت : راجع به حضرت مسیح (ع) در قرآن مطالب زیادی داریم و در خصوص ولادت، نحوه ولادت و مادرشان حضرت مریم (س) در قرآن لااقل ۳۰ بار نام آن حضرت برده شده است.
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به آیه شریفه ۴۲ سوره آل عمران ،گفت:در سوره مبارکه آل عمران آیه زیبایی داریم که می فرماید« إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَهُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاکِ وَطَهَّرَکِ وَاصْطَفَاکِ عَلَی نِسَاءِ الْعَالَمِینَ» که قرآن کریم در اینجا حضرت مریم را مصطفی یا همان اصطفی خطاب می کند و آن صفتی که برای پیامبر گفته شده اینجا برای حضرت مریم گفته شده .
امام جمعه کرج به بیان جایگاه والای حضرت مریم (س) پرداخت و افزود: اصطفی به معنای جدا کردن است و به کسی که عسل را از موم جدا می کند می گویند اصطفی کرده و آن جدا شده که شفاف است «مصطفی» است؛ «مصطفی» یعنی اینکه ما از بین موجودات خوب و بد خوب را جدا کنیم،این می شود مصطفی.همه انبیا از میان انسان های خوب جدا شده اند و مصطفی هستند.
آیت الله حسینی همدانی در ادامه افزود:خداوند تعالی خطاب به حضرت مریم (س) می فرماید من تو را از بین بانوانی که بودند در عالم ، از بین خوب هایشان تو را جدا کردم و تو جزو مطهرین هستی و دوباره تو را اصطفی کردم.نکته اش اینجاست که خداوند در مورد هیچ بانوی دیگری اینطور نفرموده است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در ادامه بیان داشت:حضرت زهرای مرضیه انتخاب شده است برای تمام عالم از ابتدا تا انتها در دنیا و آخرت، همانطور که حضرت مریم (س) را انتخاب و اصطفی کرده برای تمام زنان عالم از اول خلقت تا آخر خلقت بخاطر یک ویژگی و آن ویژگی این است که خدای تعالی به او فرزندی به نام حضرت مسیح (ع) داد و این اصطفی دوم که ایشان را جدا کرده از تمامی زن های عالم به خاطر ویژگی تولد حضرت مسیح است از حضرت مریم که این اصطفی فقط و فقط مخصوص حضرت مریم (س) است.
آیت الله حسینی همدانی با نشانه خاص الخاص خواندن حضرت مریم (س)،گفت:خداوند تعالی در ادامه می فرماید «ما زمانی که عالم را نگاه می کنیم می بینیم سرتاسر عالم کلمات الهی هستند»،کلمه حکایت می کند از یک معنایی که آن معنی خدا می باشد و سراسر عالم کلمات خدا می باشد اما اینجا یکی از کلمات خاص الخاص که زمانی که به او نوجه می کنی متوجه خدا می شوید مانند کلمات دیگر است ولی این کلمه که نشان دهندگی اش بیشتر است طبق آیه قرآن «حضرت مسیح» است.
وی در ادامه افزود:سپس آیه ویژگی های حضرت مسیح را بیان می کند که مقرب است و از مقربین است،نمی گوید ابرار چون مقربین از ابرار بالاترند،با مردم سخن گفت در گهواره و از صالحین بود و صالح به این معنا که غیر صالح از او صادر نمی شد.
رییس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه ولادت حضرت مسیح خود یک معجزه است،گفت:انبیا معمولا در۴۰ سالگی به پیامبری و وحی رسیده اند اما حضرت مسیح در گهواره کلام خدارو گفته و این خودش معجزه است؛خود حضرت مسیح معجزه است زیرا بدون پدر متولد شدند و کلامشان هم معجزه است و این کلام دو معجزه را القا میکند یکی اینکه در گهواره سخن می گوید و دیگری محتوای سخنش هست.
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) ،بیان داشت: امیرالمومنین علی (ع) می فرماید «دین دست اشرار اسیر است» و زمانی که دقیق نگاه می کنیم می بینیم دین و نه فقط اسلام در دست اشرار اسیر است و زمانی که ما نتوانیم درست تبلیغمان را انجام دهیم و نتوانیم مردم را درست دعوت کنیم می شود اسارت و به برکت انقلاب اسلامی دین یک جهشی و رشدی پیدا کرد و یک جریانی درست شد.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) دین را احیا کرد، اظهار داشت: ما امام حسین (ع) را می گوییم اباعبدلله،بنده خدا و پدر عبدالله، حضرت امام حسین (ع) در آن زمان وقتی به شهادت رسید که اگر این شهادت واقع نمی شد بساط دین کلا برچیده می شد.
وی اضافه کرد: با این شهادت دین و نه فقط اسلام یا شیعه احیا شد و به همین دلیل شد پدر بندگی خدا تا قیامت و هر کسی که فرصت پیدا می کند عبادت کند ریشه اش امام حسین (ع) است.
امام جمعه کرج با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث احیای دین شد، گفت: انقلاب اسلامی یک ویژگی درست کرد که باعث شد دین احیا شود.
وی افزود: راجع به حضرت مسیح در گذشته ها برخی افراد چه بی احترامی هایی کردند کما اینکه اکنون هم اگر فرصت پیدا کنند انجام می دهند و زمانی که اهداف بلند انبیا اجازه نشر پیدا نکند آن می شود اسیر، فرقی هم ندارد اسلام باشد مسیحیت یا یهودیت باشد.