سامانه سپهتن اتوبوسرانی بُرون‌شهری اصفهان از ۶ ماه گذشته قطع است

ایرنا پنج شنبه 18 آذر 1400 - 16:40
اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: سامانه سپهتن بعنوان مهمترین ابزار کنترل ناوگان اتوبوسرانی بُرون‌شهری از ۶ ماه گذشته تا کنون در مقاطعی قطع شده و شرکت متولی این سامانه، اقدامی برای رفع آن انجام نداده است.
سامانه سپهتن اتوبوسرانی بُرون‌شهری اصفهان از ۶ ماه گذشته قطع است

سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای است که به کنترل رانندگان حین رانندگی و نظارت بر عملکرد آنها کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ اصغر زارع روز پنجشنبه در کمیسیون ایمنی راه های استان در سالن جلسات استانداری اصفهان، با بیان اینکه قطع این سامانه یکی از دلایل اصلی افزایش تصادف‌های اتوبوس‌ها در ۲ ماهه گذشته محسوب می‌شود، افزود: این سامانه از ۲ ماه گذشته بصورت کامل قطع شده است و پلیس در این مدت هیچ ابزاری برای کنترل اتوبوس ها در اختیار ندارد.

وی ادامه داد: ۲ عامل برای کنترل تخلفات رانندگی وجود دارد که یکی از آنها قانون و دیگری ابزارهای در اختیار است که بدون این امکانات، کنترل همه رانندگان توسط پلیس امری غیر منطقی و غیر ممکن است.  

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان با اشاره به حضور نماینده دادستان در جلسه امروز و لزوم توجه به این مساله، اضافه کرد: جان مردم ارزشمند است و بعنوان رییس پلیس راه، مدعی در استان اصفهان هستیم و انتظار داریم که قانون در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: هر گونه قصوری در این زمینه متوجه پلیس راه است، پذیرا هستیم.

وی با اشاره به سخنان رانندگان اتوبوس و خودروهای سنگین، گفت: عبور این خودروها از باند سوم آزادراه‌ها ممنوع است اما بدلیل خرابی آسفالت در باندهای اول و دوم، جریمه عبور از این باند را به جان می‌خرند تا خسارتی به خودرو آنها وارد نشود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: یکی از موارد ایجاد خطر در آزادراه‌ها حرکت در لاین سوم است.

وی گفت: پلیس بطور قاطع و با قدرت با اینگونه تخلفات رانندگان برخورد می کند.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: خرابی سامانه سپهتن موضوع مهمی و غیر قابل قبول است که شورای تامین استان باید با این مساله برخورد کند.

مهران زینلیان با بیان اینکه باید جوابگوی مردم باشیم افزود: خرابی این سامانه از مدت ها پیش تا کنون قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در صورتیکه اینگونه موارد رعایت شود بطور حتم تعداد تصادف ها و تلفات رانندگی کاهش پیدا خواهد کرد.

زینلیان بیان کرد: کنترل سلامت رانندگان باید غیر از موارد معمول، بصورت تصادفی انجام شود و ایستگاه‌هایی برای این کار در مقاطع مختلف راه‌ها پیش‌بینی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز گفت: ۹ نفر از هموطنان ما در تصادف اتوبوس و تریلر که هفته جاری در آزادراه کاشان - قم اتفاق افتاد، جان خود را از دست دادند.

مهدی خضری با بیان اینکه جلسه فوق العاده کمیسیون ایمنی راه‌های استان با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران آزادراهی استان و دیگر اعضا تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت کاهش تصادفات در محورهای آزادراهی مقرر شد که شرکت‌های آزادراه استان نسبت به تغییر وضعیت روفوژ میانی از گارد ریل به نیوجرسی اقدام کنند که مصوباتی در این زمینه انجام شد.

وی ادامه داد: مقرر شد تا یک هفته آینده طرح زمان‌بندی اجرای این پروژه را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اعلام کنند تا پیگیری های لازم را از طریق استانداری انجام دهیم تا اینگونه تصادف ها در جاده ها و آزادراه‌های استان کاهش پیدا کند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.