به گزارش ایرنا، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در این آیین به خبرنگاران گفت: این تقاطع غیرهمسطح از طرح های مهم شهرداری تهران است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ آغاز و حدود یکصد میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که با افتتاح آن گره ترافیکی روزهای آخر هفته برای زائران بهشت زهرا (س) برطرف می شود.
عباس شعبانی اظهار داشت: فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر شامل تندروی شمال به جنوب جاده تهران - قم، تندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، کندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، زیرگذر شرق به غرب جاده قمصر به بزرگراه علامه عسگری و غرب به شرق بزرگراه علامه عسگری به جاده قمصر، دوربرگردانهای شمال به شمال و جنوب به جنوب جاده قدیم قم، راستگرد جاده قدیم قم - تهران به شرق بلوار علامه عسگری شرق و جاده قمصر و نیز راستگرد بلوار علامه عسگری شرق به باقرشهر است.
وی خاطرنشان کرد: با گشایش بخشهای آماده بهره برداری، جریان ترافیک بر طرح اصلی پروژه منطبق شده و ضمن تسهیل سفرهای برون شهری، شاهد کاهش بار ترافیک، کاهش زمان سفر و صرفهجویی در مصرف انرژی خواهیم بود.
به گفته این مسئول، امکان تغییر مسیر از باند شمال به جنوب جاده قدیم قم به باند جنوب به شمال و بازگشت به سمت تهران و بالعکس (به سمت کهریزک و قم) از دیگر مزایای ترافیکی این طرح است که در نتیجه زیربار رفتن پلهای دوربرگردان شمال به شمال و جنوب به جنوب محقق می شود و گشایش زیرگذر تقاطع، دسترسی شهروندان ساکن در باقرشهر به جاده قمصر را تسهیل میکند.
شعبانی اضافه کرد: ۹۰ درصد پیشرفت عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح طی ۱۰ سال و بخش باقی مانده آن معادل ۱۰ درصد عملیات اجرایی طی ۲ ماه گذشته به سرانجام رسیده است.
عملکرد ترافیکی تقاطع سه راه باقرشهر علاوه بر ترافیک بین شهری از طریق جاده قدیم قم باید پاسخگوی حجم عظیم مراجعات شهروندان به بهشت زهرا (ع) و حرم امام خمینی (ره) نیز باشد.
این طرح امروز با حضور دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران ، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی (خضریان ، شاکری ، یزدی خواه)، سردار حمیدی رییس پلیس راهرو تهران، شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و فرماندار شهرستان ری به بهره برداری رسید.