عاموس گلعاد: سنوار برای ما شروط تعیین می‌کند

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 09:11
رئیس سابق اداره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت رژیم صهیونیستی گفت: ما هیچ استراتژی مشخصی در جنگ غزه نداریم و پس از گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ، سنوار برای ما شروط تعیین می‌کند.

 عاموس گلعاد: اسرائیل استراتژی مشخصی در جنگ غزه ندارد 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عاموس گلعاد رئیس مرکز سیاست‌ها و استراتژی دانشگاه ریخمان رژیم صهیونیستی و رئیس سابق اداره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت این رژیم، نقش محوری یحیی سنوار رهبر جنبش حماس در غزه را در مذاکرات جاری برای تبادل اسرا بررسی کرد.

گلعاد در گفتگو با رادیو ۱۰۳ اف ام رژیم صهیونیست گفت: سنوار می‌خواهد ما از غزه عقب نشینی کنیم و اعتقاد دارد می‌تواند سازمان تحت کنترل خود را مجدداً بازسازی کند، وی به نوبه خود موفقیت‌های استراتژیک زیادی به دست آورده است و می‌تواند به عقب نشینی کامل ما دست یابد و برای آن تلاش می‌کند.

گلعاد افزود: کابینه اسرائیل هیچ استراتژی مشخصی ندارد اما سنوار استراتژی روشنی دارد و آن بازگشت به قدرت است، برای ما نیز مساله بسیار مهم بازگشت اسرا است، ما باید بازگرداندن ۱۳۳ اسیر ربوده شده خود را در رأس اولویت‌ها قرار دهیم. 

گلعاد تاکید کرد: ورود به رفح بازگشت اسرا را تضمین نمی‌کند، این یک استراتژی نیست، ما هیچ استراتژی مشخصی نداریم، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ سنوار هنوز زنده است و شروطی را برای ما تعیین می‌کند و ما در انتظار پاسخ او هستیم، این نتیجه نداشتن استراتژی است. در صورت ورود به رفح بدون هماهنگی با آمریکا و مصر راهکاری برای جبهه شمالی پیدا نمی‌کنیم و درگیر جنگی ادامه‌دار در نقاط مختلف اسرائیل می‌شویم و اتحاد استراتژیک، امکان توسعه صلح و قدرت خود برای مقابله با تهدید اصلی را از دست می‌دهیم.

گلعاد در پایان گفت: تهدید اصلی برای ما ایران است در حالی که کابینه تنها نظاره‌گر شرایط کنونی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.