هشدار بورل نسبت به عملیات نظامی اسرائیل علیه رفح

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 02:18
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزرای امور توسعه‌ای کشورهای عضو این اتحادیه در بروکسل درباره عملیات نظامی اسرائیل علیه شهر مرزی رفح هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که عملیات زمینی (رژیم) اسرائیل علیه شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی پناه‌گرفته‌اند، منجر به عواقب انسانی ویرانگر می‌شود.

بورل این مطلب را سه‌شنبه شب (به وقت اروپای مرکزی) در پایان نشست وزرای امور توسعه‌ای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل مطرح کرد.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، تصریح کرد: عملیات زمینی در رفح تنها می‌تواند پیامدهای انسانی ویرانگرتر و غیرقابل قبولی به همراه داشته باشد.

خبر مرتبط
گالانت تهدید کرد / عملیات در غزه را تشدید می‌کنیم اگر ...

اقتصادنیوز: وزیر جنگ اسرائیل با این ادعا که رژیم صهیونیستی آماده دادن امتیاز برای آزاد کردن گروگان‌هاست، تهدید کرد: اما اگر این گزینه در دسترس نباشد عملیات را عمق خواهیم بخشید. این اتفاق در سراسر نوار غزه اعم از جنوب، مرکز و شمال رخ خواهد داد.

بورل بدون محکوم کردن اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی، به این جمله بسنده کرد: آتش بس فوری و آزادی بی قید و شرط همه گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) ضروری است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه افزود: در حالی که قحطی در غزه در حال گسترش است، اسرائیل باید دسترسی‌های بشردوستانه را تضمین کند.

این درحالیست که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

اتحادیه اروپا پاسخ به دور جدید جنایات صهیونیست‌ها را به دو هفته دیگر موکول کرده است. پیتر استانو سخنگوی بورل پیشتر در کنفرانس خبری اعلام کرد که شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا، در جلسه‌ای که ۲ هفته دیگر برگزار خواهد شد، درباره پاسخ مناسب به تهاجم (رژیم) اسرائیل علیه شهر مرزی رفح تصمیم‌ می‌گیرد.

وی گفت: ما درباره این (حمله) تامل و با اعضای اتحادیه اروپا هم‌فکری خواهیم کرد. این اتفاق (هم‌فکری) در نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد که ۲ هفته دیگر برگزار می‌شود. اعضای اتحادیه و کمیسیون اروپا درباره پاسخ مناسب (به این حمله) رایزنی خواهند کرد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.