به گزارش ایرنا حسین فرهیدزاده، عصر پنجشنبه در بازدید از میز خدمت سازمان صمت یزد با اشاره به اینکه دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمانها متولی برپایی میزخدمت در سفر هیات دولت هستند، افزود: فلسفه این سفرها و برپایی میزهای خدمت، رفع مشکل مردم و واحدهایی است که مسایل آنها بین دستگاهی است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی دفاتر بازرسی و رسیدگی به شکایت وزارتخانه ها در سفری هیات دولت در دستگاه های خود اقدام به برپایی میز خدمت می کند و در صورت مراجعه مردم و طرح مشکلی که نیازمند ورود دستگاه های دیگر دارد، موضوع در همان لحظه به صورت ارتباط تلفنی با میز خدمت سایر دستگاه ها، رفع می شود.
فرهیدزاده تصریح کرد: این موارد پس از پیگیری در میزخدمت، در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) استانداری یزد نیز ثبت می شود و پیگیری مجددی از سوی نهاد ریاست جمهوری از این طریق می شود .
وی ادامه داد: درخواستها و مشکل مردم در استان های مختلف متفاوت است اما از آنجا که یزد استانی معدنی و صنعتی است، عمده درخواستهای مطرح شده در میزخدمت سازمان صمت استان یزد، مربوط به مسایل معدنی ، تامین خوراک واحدهای صنعتی و شهرک های صنعتی است.
فرهیدزاده در مورد نظارت و ارزیابی در خارج از سفر گفت: بر اساس دستورالعمل هایی که با نظر رییس جمهور و وزیر صمت تدوین شد، بازرسی های دوره ای نیز خارج از بحث سفر انجام می شود.
یزد با سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی وصنعتی و ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک با ۵۰ نوع اندیس معدنی و حدود ۲ میلیارد تن ذخیره بعد از کرمان دومین استان معدنی کشور است.