محمد محمدی قیداری روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چرخه فعالیت ها در بهزیستی و نحوه خدمات رسانی شفاف است و وجود سامانه های الکترونیکی نقش برجسته ای در این مهم دارد.
وی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و ارتقای رضایت مندی آنان، خدمات بهزیستی به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
این مسوول ادامه داد: متقاضیان و افراد تحت حمایت این اداره کل می توانند با مراجعه به آدرس http://request.behzisti.net درخواست خود را ثبت کنند و تمامی مراحل نتیجه درخواست، به صورت پیامک به شماره موبایل و آدرس ایمیل فرد اطلاع رسانی خواهد شد و اگر فردی در سازمان بهزیستی دارای پرونده نباشد میتواند با مراجعه حضوری به میز خدمت بهزیستی شهرستان درخواست تشکیل پرونده دهد.
وی اظهار داشت: همچنین سامانه دیده بان به شماره ۱۴۸۲، سامانه ملی فرزندخوادگی، سامانه ارمغان، سامانه دانشجویی، سامانه صدور مجوز مراکز غیردولتی تحت نظارت، سامانه جذب مشارکتهای مردمی، سامانه غربالگری طیف اتیسم، سامانه تصمیم از جمله سامانه های در دسترس جامعه هدف و متقاضیان است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: این سامانه تلفنی بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان است و هر شهروندی از هر نقطهی استان میتواند با شماره ۱۴۸۲ تماس گرفته و پیام خود را که ممکن است حاوی پیشنهاد، نظر، انتقاد، شکایت و هر صحبت و ایدهی دیگری باشد در این سامانه تلفنی، ثبت و با کد پیگیری که ارائه میشود آن را پیگیری کند.
وی، با اشاره به اینکه تماس با خطوط مشاوره های تلفنی بهزیستی رایگان است گفت: متقاضیان مشاوره تلفنی در خصوص مشاوره فردی، خانوادگی، اجتماعی، خانوادگی، تحصیلی، کودک و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج می توانند از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ و متقاضیان دریافت خدمات از اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی می توانند با شماره ۱۲۳ تماس برقرار کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: بهزیستی خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ برای دریافت راهنمایی و مشاوره در زمینه ارائه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد، راهنمایی در زمینه درمان اعتیاد و ارجاع به مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد را به صورت رایگان در دسترس همگان قرار داده و مردم در هر نقطه از کشور میتوانند با این شماره تماس گرفته و از راهنمایی مشاوران بهره مند شوند.