مشاوره نرخ‌موفقیت در کسب‌وکار را تا ۷۰‌ درصد افزایش‌می‌دهد

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 07 دی 1400 - 16:00
مدیر شتاب‌دهنده تریگ‌آپ گفت: امیدواریم با توجه به روند روبه‌ رشد موجود بتوانیم رویداد چهارم ‌را در فصل اول سال ۱۴۰۱ برگزار کنیم. زیرا مشاوره تا ۷۰ درصد نرخ‌موفقیت در کسب‌وکار را افزایش می‌دهد.
مشاوره نرخ‌موفقیت در کسب‌وکار را تا ۷۰‌ درصد افزایش‌می‌دهد

سید حمیدرضا علوی صبح امروز، هفتم دی، در نشست خبری ارائه آمار و چشم‌انداز سومین رویداد ملی همراهانه که در ساختمان پارک علم‌وفناوری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: رویداد همراهانه بر اساس نیازی ‌که در اکوسیستم نوآوری ایران احساس شده با همراهی و مشارکت پارک علم‌وفناوری خراسان رضوی و به منظور حمایت از کسب‌وکارهای نوآور در سراسر کشور شکل گرفته است.

وی افزود: اعتقاد و باور ما این است که برای شکل‌گیری یک اکوسیستم نوپا برخی از کارها باید به شکل داوطلبانه و غیرانتفاعی برگزار شده تا بتوان اکوسیستم به سمت بلوغ هدایت کرد.

مدیر این شتاب‌دهنده عنوان کرد: خوشحالیم این رویداد با محوریت مشهد اتفاق افتاده‌ است. یکی از نیازهایی که برای شکل‌گیری رویداد همراهانه شناسایی کرده‌ایم، این است که افراد دارای ایده نیازمندی‌های مختلفی دارند که سعی کردیم به تک‌تک‌آن‌ها پاسخ دهیم اما مهمترین موضوع وجود کانالی برای تفکیک نیاز آن‌هاست.

علوی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به روند روبه‌ رشد موجود بتوانیم رویداد چهارم ‌را در فصل اول سال ۱۴۰۱ برگزار کنیم زیرا مشاوره تا ۷۰ درصد نرخ‌ موفقیت کسب‌وکار را افزایش می‌دهد.

نقش پارک علم‌وفناوری کمک به‌ توسعه اکوسیستم است

در ادامه علی جاهدی، مدیر پردیس ICT پارک علم‌وفناوری خراسان رضوی، تصریح کرد: نقش پارک‌های علم‌وفناوری جریان‌سازی توسعه فناوری در کشور و منطقه و ‌کمک به ‌توسعه اکوسیستم است. فلسفه رویداد همراهانه همان اتفاقی است که انتظار می‌رود در اکوسیستم کسب‌وکار منطقه یا کشور رخ‌ دهد.

وی ادامه داد: تعامل و همکاری بین اجزای مختلف اکوسیستم و ‌فعالان زیست بوم کارآفرینی اهمیت دارد زیرا اگر قرار باشد در حوزه اقتصادی و حل‌ مسائل کشور مبتکی بر توانمندی‌های‌ داخلی باشیم، باید از زیست‌بوم فعال نیز برخوردار باشیم.

دبیر علمی رویداد همراهانه خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های فعال بودن اکوسیستم‌ میزان ارتباط و سرویس دادن و گرفتن بین اعضای مختلف اکوسیستم است. در رویداد همراهانه علاوه بر به‌ هم‌رسانی بخشی از اجزای اکوسیستم در قالب ‌مشاوره‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان موضوع بعدی داوطلبانه بودن فعالیت‌هاست.

جاهدی افزود: این‌ رویداد برای‌ اولین بار در کشور شکل گرفته و طی ۱۶ ماه گذشته و از تیر ماه سال ۹۹ به‌ طور متوسط در هر پنج ماه یک همراهانه را اجرا کرده‌ایم.‌ همچنین در مجموع ۳۶۰ تیم یا استارت‌آپ و کسب‌وکار از نقاط مختلف کشور یا خارج از کشور درخواست‌ گرفتن سرویس مشاوره ‌را داشته‌اند.

وی درباره‌ مسیر رشد و تکامل کارآفرینی تاکید کرد: در مسیر کارآفرینی از لحظه شکل‌گیری تا زمان بلوغ کسب‌وکار سطوح مختلفی وجود دارد. ابتدا کارآفرین با تصمیم ورود به فضای کارآفرینی روبه‌رو است. در ‌این ‌دوره ‌افراد بیشتر به دنبال ‌مهارت‌های روانشناختی و ‌تقویت توانمندی‌های خود ‌است اما در گام بعد به دنبال کشف فرصت‌های کسب‌وکار بوده و سعی دارند مبتنی بر نیاز بازار ایده‌پردازی کرده و سپس طراحی‌ ایده را صورت دهند. در آخر ‌نیز به دنبال اجرایی‌ کردن کسب‌وکار و طراحی خود هستند. 

دبیر علمی رویداد همراهانه تصریح کرد: از ۳۶۰ درخواست اولیه تنها ۱۷۰‌ استارت‌آپ ثبت‌ نام شده‌ و به آن‌ خدمات و آموزش ارائه‌ داده شد. همچنین به پاس همراهی تمام تیم‌های ثبت‌ نام کننده طی ۲ هفته آینده بوتکمپ آموزشی در قالب سه کارگاه ویژه و همراه با مدرسان آن ‌ارائه خواهد شد. این بوتکمپ با سه محور ‌مسیر رشد استارت‌آپ، ارزیابی و اعتبارسنجی ایده کسب‌وکار و اصول‌ تیم‌سازی با عنوان وبینار سوم برگزار ‌خواهد شد.

جاهدی گفت: رویداد همراهانه به نوعی به‌ هم‌رسانی مشاوران حرفه‌ای به تیم‌های نیازمند به مشاوره است. کارآفرینان جوان ‌هنوز جایگاه و کمک مشاوران را ‌درک نکرده‌اند. این رویداد کمک‌ می‌کند با استفاده از مشاوره با نخبگان بتوان خطا را کاهش داد.

در ادامه زینب فیضی، دبیر اجرایی رویداد همراهانه، با ارائه آمار اظهار کرد: برای ۱۷۰ تیمی که ‌در دوره ‌سوم ثبت‌ نام شده و تعداد ۷۰‌ تیم انتخاب شدند، جلسات مشاوره برگزار کردیم.‌ همچنین در ‌مجموع طی‌ دوره‌های قبل ۲۴۰ جلسه مشاوره برگزار شد که تعداد جلسات مشاوره‌ دوره‌ سوم ۱۲۰ جلسه بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد مشاوران داوطلب کل سه دوره ۶۵ نفر و تعداد مشاوران دوره سوم ۴۲‌ نفر بوده است‌. مبلغ خدمات ارائه شده در کل سه‌ رویداد یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و خدمات ارائه شده در دوره سوم ۳۸۰‌ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.