انحصارشکنی حوزه چغندر در کشور/ ضرورت احداث کارخانه قند در لرستان

خبرگزاری ایسنا جمعه 10 دی 1400 - 21:49
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: احداث یک کارخانه چغندرقند دیگر در لرستان ضروری است.

مهاجر در حاشیه سفر به بروجرد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در این دیدار مشکل کشاورزان چغندرکار بروجرد بررسی شد، اظهار کرد: چغندرکاران در رابطه با عیار و افت چغندر اختلاف‌نظر داشتند که نماینده شهرستان، نماینده کشاورزان و نماینده ما در جهاد کشاورزی در این زمینه پیشنهاداتی را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: نکته دوم اینکه پیگیر احداث کارخانه قند دیگری در استان به‌ویژه بروجرد هستیم تا رقابت بهتری صورت بگیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در این دیدار کشاورزان مشکلاتی مانند گازوییل، تسهیلات، کود، سم و بذر آب و موارد دیگر را مطرح که امیدواریم بتوانیم این موضوعات را جمع‌بندی و در سال آینده یا سفر بعدی پیشرفت‌هایی حاصل شود.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: فرصتی دست داد و چغندرکاران مشکلات خود را مطرح کردند، بررسی‌هایی هم صورت گرفت.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم انحصاری که در حوزه چغندر در کشور وجود دارد شکسته شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: با اینکه سیلاخور در حوزه چغندر یک قطب محسوب می‌شود اما کشاورزان ناچار هستند محصولات خود را به اصفهان و خوزستان بفرستند، زیرا با کمبود صنایع تبدیلی مواجه هستیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.