عباس نورمحمدی سه شنبه به ایرنا گفت: سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به سامانه بیمه بیکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی متصل است و متقاضیانی که پس از طی مراحل و تأیید اداره کار معرفی میشوند، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نباید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.
وی کفت: درخواست این افراد به صورت سیستمی به شعب تامین اجتماعی ارسال و در صورت داشتن شرایط لازم، مقرری ماهانه بیمه بیکاری یه حساب آنها واریز می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی تاکید کرد: تمامی بیمه شدگان از جمله متقاضیان مقرری بیمه بیکاری، می بایست در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبت نام و اطلاعات هویتی از جمله شماره تلفن و شماره حساب بانکی خود را ثبت کنند تا بتوانند به راحتی خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
وی ثبت غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی را از دیگر خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد و افزود: درخواست کفالت که در بیشتر موارد بین شعب مختلف انجام میشود، پیش از این فرآیندی پیچیده داشت که علاوه بر غیرحضوری شدن، فرآیند آن نیز اصلاح شده است.
وی درخواست کفالت و بازرسی را مربوط به بیمه شدگانی دانست که قصد دارند پدر و مادر خود را تحت تکفل خویش قرار دهند؛ به شرط آن که سن پدر بیش از ۶۰ سال و سن مادر نیز بیش از ۵۵ سال باشد.
نورمحمدی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم را از تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش اعلام کرد و گفت: دریافت این خدمت نیز غیرحضوری شده و از این به بعد نیازی به مراجعه مردم برای دریافت این کمک هزینه نیست.
به گفته وی، این کمک هزینه معادل یک ماه دستمزد بیمه شده یا مستمری بگیر است که در صورت فوت او به بازماندگان تعلق می گیرد.
براساس طرح ۳۰۷۰ که از آبان ماه امسال در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت، هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار میگیرد.