زهرا پازوکی از گرانفروشی، تقلب در کسب و احتکار به عنوان سه تخلفی که در صدر شکایات مردمی این شهرستان در سه ماهه گذشته بوده خبر داد و اظهار کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی در سه ماه گذشته سال جاری ، یک هزار و ۸۲۳ فقره بازرسی دراین شهرستان انجام شده است.
وی افزود: در این مدت و با بازرسی های صورت گرفته ، ۲۵۰ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش ریالی بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال با عناوین تخلف، گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، قاچاق کالا، عدم صدور فاکتور و ... تشکیل که جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گرمسار تصریح کرد: طی این مدت، تعداد ۱۴۸ مورد گزارش و شکایت مردمی به سامانه ستاد خبری شهرستان اعلام شده است که بیشترین آمار گزارشات دریافتی در این حوزه به ترتیب مربوط به گرانفروشی، تقلب در کسب و احتکار است.
پازوکی اضافه کرد: از مجموع شکایات دریافتی، تعداد ۱۸۲ مورد شکایات مردمی توسط بازرسان این اداره بررسی که در روند بررسی شکایات برخی موارد منجر به مصالحه و جلب رضایت شده است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی واحدهای صنفی و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در شهرستان موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان میتوانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، عدم نصب قیمت ، عدم صدور فاکتور و امتناع از عرضه کالا و غیره را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان گرمسار گزارش کنند.
انتهای پیام