به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت روز چهارشنبه با حضور فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری، جمالی پور استاندار، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در محل استانداری قزوین برگزار شد.
فرزین بهنامی فر در این جلسه اظهارداشت: در حوزه کسب و کار در میان 190 کشور جهان در رده 120 قرار داریم که این وضعیت با اصلاح فرآیندها باید بهبود یابد.
وی بیان کرد: بیش از 10 شاخص کشوری در حوزه جلب رضایت مندی مردم و فعالان اقتصادی بررسی شده که استان قزوین با کسب 4.2 درصدی در شرایطی متوسط قرار گرفته است.
بهنامی فر گفت: در حوزه تحقیق درصددیم با ترسیم یک الگوی مناسب بتوانیم ارزیابی علمی درستی از دستگاهها داشته باشیم و با آسیب شناسی و ارائه راهکار برای ارتقای جایگاه کسب و کار استان همت کنیم.
رضایت مردم از دستگاههای اجرایی استان قزوین، کم و متوسط است
وی اضافه کرد: در یک ارزیابی تحقیقی مشخص شد 72 فعال اقتصادی برای انجام امور خود بیش از 725 بار به دستگاهها مراجعه کرده اند و حدود 53.2 درصد مراجعان رضایت داشتند که نشان می دهد وضعیت استان مطلوب نیست.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآورشد: ارزیابی تحقیقی انجام شده نشان می دهد حدود 53 درصد مراجعان از انجام امور خود رضایت داشته اند و شاخص رضایت مندی در ادارات استان بین کم و متوسط است.
بهنامی فر اظهارداشت: بیشترین میزان رضایت از نحوه برخورد مسئولان در صدور مجوزها و کمترین رضایت به دلیل طولانی شدن کارهاست و تحقیقات نشان می دهد کسانی که بیش از 5 بار برای یک کار به دستگاه اجرایی مراجعه کنند معمولا ناراضی اند.
وی گفت: همچنین زمان رسیدگی به کارها حدود 31 درصد و هزینه ها تا 12 درصد در میزان رضایت مندی نقش داشته است.
بهنامی فر اضافه کرد: متاسفانه هیچ دستگاهی نتوانسته رضایت مندی مطلوبی را از مراجعان خود در حوزه فعالان اقتصادی کسب کند و ما تلاش می کنیم ضمن آسیب شناسی برای بهبود این وضعیت اقدام کنیم.