به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ابوالفضل باقری فرد در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی با بیان این مطلب که مهمترین رکن هر دانشگاه آموزش است، اظهارداشت: کارهای بزرگی در حوزه آموزش انجام شده است ولی منجر به بهره وری کلی در آموزش نشده و برنامههای عملیاتی آموزش متناسب با رشد کشور نبوده است.
وی با بیان اینکه باید از آموختهها و برنامههایی که تاکنون در حوزه آموزش انجام شده است بهره وری کامل صورت گیرد خاطر نشان کرد: تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص، کارآفرین و پاسخگو به نیازهای جامعه، دستیابی به مرجعیت علمی و سرآمدی منطقه، بین المللی سازی آموزش عالی حوزه سلامت، نهادینه کردن نظام مدیریت جامع، کیفیت آموزش علوم پزشکی،توسعه و گسترش عادلانه و نیاز محور آموزش علوم پزشکی،توسعه روشهای نوین و فناوریهای پیشرفته در آموزش علوم پزشکی را از برنامهها و اولویتهای راهبردی معاونت آموزشی با رویکرد بهره وری معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برشمرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهینه سازی آموزش را از راهبردهای مهم توسعه آموزش در کشور عنوان کرد و افزود: بهینهسازی آموزش منجر به ارتقای کیفیت آموزش خواهد شد و از الزامات آن حرکت در مسیر عدالت آموزشی است.
باقری فرد با بیان اینکه کمیتههای بهروری کلان منطقه رکن موثر اجرای برنامههای بهره وری در سطج کلان مناطق است افزود: تشکیل تمامی کارگروههای تخصصی کشوری در تمام کلان مناطق الزامی است، لیکن تشکیل کارگروه در دانشگاهها و دانشکدههای هر کلان منطقه بر اساس توانمندی، ظرفیت و ماموریت آن دانشگاه و دانشکده صورت میپذیرد.
وی با بیان اینکه توجه به برنامه پزشکی خانواده از رویکردهای مهم وزارت بهداشت محسوب میشود تصریح کرد: بر این اساس راه اندازی دوره پزشکی عمومی با گرایش ویژه ( پزشکی خانواده) ، برگزاری دوره کارورزی ویژه پزشک خانواده، ورود مستقیم به دوره دستیاری پزشکی خانواده، برنامه ریزی و بازنگری دوره دستیاری پزشکی خانواده با همکاری معاونت بهداشت و توانمند سازی نیروی انسانی در راستای حل مشکلات جامعه از جمله برنامهها در این راستا به شمار میرود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی را از دیگر برنامههای محوری وزارت بهداشت برشمرد و گفت: توجه به نیازهای جامعه در تدوین و بازنگری برنامههای آموزشی، استقرار نظام بومی مبتنی بر شواهد، تاکید بر بهره گیری از توانمندی دانشگاهها در ارائه دروس به صورت ترکیبی از جمله محورهای این برنامه است.
انتهای پیام/281/ ع