دکتر «سارا فلاحی» ضمن بازدید از غرفه های استان ایلام در پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران، در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: باید تلاش در جهت تکمیل زیرساختهای گردشگری استان ایلام بیشتر شود همچنین نشان و برند ایلام در گردشگری باید در کشور به مردم شناسانده شود.
نماینده مردم شریف استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ایلام دارای ظرفیتهای فراوانی در انواع شاخههای گردشگری است اما این ظرفیتها در کشور شناخته شده نیست و باید این موضوع در دستور کار مسئولان و رسانهها قرار بگیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: از میراث فرهنگی میخواهیم که با دعوت از رسانههای دغدغهمند و آگاه به مسائل حوزه گردشگری یک کارگروه تشکیل دهد تا نحوه برجسته سازی ظرفیتهای بالقوه گردشگری ایلام مشخص شود و برای تعطیلات عید نوروز نیز برنامهریزی لازم صورت بگیرد.
فلاحی خاطر نشان کرد: اگر با کمک صدا و سیما و رسانههای گروهی ملی و استانی ظرفیتهای گردشگری ایلام برجسته شده و به کشور معرفی شود، قطعا در فروش صنایع دستی، رونق هتلداری و بومگردی ها و سایر مشاغل مستقیم و غیر مستقیم وابسته به گردشگری تاثیر مستقیم خواهد داشت.
وی در رابطه با مشکلات صنایع دستی استان هم گفت: مشکل ما در این بخش نیز برندینگ است و باید متناسب با استانداردهای جهانی برای صنایع دستی خود برندسازی کنیم به نحوی که در دنیا به نام ایلام شناخته شوند.
انتهای پیام