دومین روز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلمهای «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و «شادروان» اثر حسین نمازی پی گرفته شد. در این میان، علفزار فیلمی قدرتمند نبود اما آبرومند بود و بازی قابل قبول پژمان جمشیدی، کمک میکرد تماشاگر در سالن بنشیند. شادروان ضعیفتر از حد انتظار بود و در حد یک فیلم کوتاه تلویزیونی قدرت ارائه داشت.
به گزارش «تابناک»؛ چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش 22 فیلم بلند سینمایی و حضور 10 فیلم کوتاه و 10 فیلم مستند از یازدهم بهمن تا بیست و دوم بهمن به میزان برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره برگزار میشود. علاوه بر این آثار، ده فیلم مرمت شده در جشنواره چهلم به نمایش در میآید. در این دوره به روال دوران پیشاکرونا، شاهد نمایش فیلمها در شمار زیادی از سالنهای سینمای تهران و دیگر استانها هستیم.
برنامه اکران فیلمها در سالنهای سینمای مردمی را از اینجا میتوانید دانلود کنید
در دومین روز از این دوره جشنواره شاهد نمایش فیلمهای «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و «شادروان» اثر حسین نمازی بودیم.
علفزار
تهیهکننده: بهرام رادان
کارگردان: کاظم دانشی
نویسنده: کاظم دانشی
فیلمبردار: هادی بهروز
موسیقی متن: بهزاد عبدی
تدوین: حمید نجفی راد
بازیگران: پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مائده طهماسبی
خلاصه داستان: بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.
شادروان
تهیهکننده: عباس نادران
کارگردان: حسین نمازی
نویسنده: حسین نمازی
فیلمبردار: مسعود سلامی
موسیقی متن: بهزاد عبدی
تدوین: عماد خدابخش
بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و با هنرمندی رویا تیموریان، چهرههایی چون رضا رویگری، بهرام ابراهیمی، ایمان براتپور، محسن مهری، سجاد رضایی، حافظ نبیزاده، بهناز نادری، اعظم کبودیان، فرناز صالحتاش، الهه افشاری، بابک جعفریه، مریم افشار و محمدموسی اکبری
خلاصه داستان: یک ملودرام اجتماعی در بستر خانوادهای حاشیهنشین
نمایش فیلمهای جشنواره برای صندلیهای خالی!
در شرایطی که در دورههای پیشین جشنواره فیلم فجر، شاهد رقابت برای دستیابی به بلیتهای سینما بودیم، اکنون وضعیت جشنواره به سمت و سویی رفته که همچنان عمده صندلیهای سانسهای نمایش بسیاری از فیلمها در سالنهای پرطرفدار نیز خالی است و در واقع به جز تعدادی فیلم پرسروصدا، بلیت سایر فیلمهای به طور کامل به فروش نرفته است؛ اتفاقی بیسابقه که نشان میدهد فیلمها نتوانسته مخاطبان را برای این دوره جذب کند.
با این حال اتفاق عجیبتر اینکه، بنابر گزارشهای متعدد، شماری از سالنهای سینما با آنکه مطابق با سامانههای بلیت فروشی، پر بوده و به طور کامل بلیتهایشان فروش رفته اما در زمان نمایش فیلمها، به شکل قابل توجهی خالی است؛ سطحی از خالی بودن که نمیتوان به وضعیت کرونا و انصراف تماشاگران از حضور در سالن سینما نسبت داد. البته بعید نیست پس از گزارشهای منتشر شده درباره این اوضاع، به یک باره سایر سالنهای خالی پر شده و مشکل حل شود!
این خبر تا پایان روز دوم جشنواره تکمیل میشود.