تحول در فرآیند‌های مدیریت حمل و نقل کالا

صدا و سیما یکشنبه 15 تیر 1399 - 17:31
شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند جاده ای، از ۲۰ تیرماه با حذف فیزیک بارنامه، اسناد حمل الکترونیکی صادر می‌کنتذ.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آقای مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این مطلب گفت: با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره حذف فیزیک و الکترونیکی کردن اسناد حمل، مقرر شد از تاریخ ۲۰ تیرماه سال جاری شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند پس از پایان بارنامه‌های فیزیکی مصرف نشده خود، نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه‌های مربوطه بر اساس ضوابط ابلاغیه این سازمان اقدام و تصویری از داده‌های بارنامه‌های مذکور را به نحو مقتضی در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار دهند.
قربانی افزود: با توجه به الزامات تخصیص سوخت بر اساس پیمایش و آماده شدن بستر‌های لازم برای صدور الکترونیکی بارنامه جهت وانت بار‌ها مقرر شد از تاریخ اول مردادماه سال جاری رانندگان وانت بار‌ها مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان نسبت به اخذ بارنامه الکترونیکی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: سامانه مربوط به صدور الکترونیکی بارنامه به گونه‌ای اجرایی می‌شود که اطمینان لازم برای پرداخت حق تمبر بار نامه الکترونیکی صادره توسط شرکت حمل و نقل به حساب وزارت اقتصاد و دارایی فراهم شود.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، صدور اسناد حمل الکترونیکی و حذف فیزیک بارنامه را آغازی بر تحول در فرآیند‌های مدیریت حمل و نقل کالا دانست که چشم انداز آن دستیابی به حمل و نقل دیجیتال است که گام به گام و با همراهی همه دست اندرکاران از جمله رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی ذی ربط پیش خواهد رفت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.