«شهریار رستمی» ، رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان ایلام در افتتاحیهی این رویداد ، اظهار کرد: این استارتاپ با همکاری واحد اشتغال جهاددانشگاهی استان با محورهای طراحی لباسهای محلی و سنتی و نقاشی روی پارچه و صنایع دستی برگزار شده است.
وی گفت: اولین استارتاپ در این زمینه سال گذشته برگزار شد و در آن سه ایده پذیرفته شد و یکی از ایدهها منتج به ثبت برند «المیرا» شد.
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام با بیان اینکه در سالهای اخیر شرکتهای تازه تاسیس و نوپا با بهرهگیری از فرصتهای ناشی از تکنولوژی و فضای مجازی توانستهاند به رشد و پویایی قابل ملاحضهای برسند، خاطر نشان کرد: شرکتهایی که با تلفیق ایده جدید با فناوری روز شکل گرفتهاند نه تنها در کسب و کار خود به سودآوری میرسند بلکه موجب انگیزه و تحرک در بین افراد جامعه خواهد شد.
رستمی با اشاره به اینکه طبق آمار موجود در زمینه کسب و کارهای کوچک، در ایران چیزی بالغ بر ۵۰۰ هزار کسب و کار کوچک وجود دارد، تصریح کرد: استارتاپها به زعم کوچک بودن و منحصر به حوزه خاصی از تولیدات یا خدمات، اما به دلیل کثرت تعدادشان در آینده، بخش بزرگی از گردش مالی و اقتصادی دنیا را به خود اختصاص خواهند داد.
وی با تاکید بر اینکه استارتاپها رشدی سریع را در ایجاد کسب و کار فراهم میکند، گفت: علت موفقیت استارتاپ این است که برای رفع یک نیاز جامعه، در یک بازه زمانی کم و در راستای تولید، راه حلی نوآورانه و دوام پذیر را با اتکا به فناوری شکل میدهند.
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام با بیان اینکه استارتاپها بر سه اصل تیم، ایده و سرمایه استوار است، تصریح کرد: از دلایلی که باید به سمت برگزاری استارتاپهای بیشتر برویم ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی، استفاده از امتیازات دولتی از قبیل وام، تازه و بروز بودن، صرفه جویی در زمان و انرژی افراد و دیده شدن افراد خلاق در جامعه است.
رستمی افزود: کشور ما بویژه استان ایلام، با داشتن نیروی تحصیلکرده و استعدادهایی در زمینههای تکنولوژی میتواند به انگیزه این قشر برای ورود به بازار و نیز سرمایهگذاریهای اقتصادی امیدوار باشد و در جهت برقراری چرخه اقتصادی داخلی به خصوص در شرایط امروز حرکت کند.
در اولین روز از استارتاپ صنایع دستی «ههبر»، ۲۰ ایده ارائه شد که پس از رای گیری ۸ ایده به مرحله بعد راه یافتند تا در دومین روز این رویداد با تشکیل تیم از ایده خود دفاع کنند.
انتهای پیام