ترافیک سنگین حدفاصل میدان قائم (عج) تا میدان استقلال مشهد یکی از معضلات ترافیکی بزرگراه آزادی بود که عامل سوانح رانندگی و اتلاف وقت شهروندان میشد. به همین منظور پروژه دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز در تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری در راستای تسهیل دسترسی به بولوار جانباز و پاسخ به درخواست شهروندان آغاز به کار کرد. این پروژه ۳۰ بهمنماه امسال به بهرهبرداری رسید، اما یک روز پس از افتتاح، کامیونی در این زیرگذر چپ کرد و عدهای دلیل این اتفاق را انجام نشدن مطالعات علمی در این پروژه عنوان کردند.
مجید بختآزما، معاون رئیس مرکز اطلاعرسانی و امور بینالملل شهرداری مشهد در خصوص این اتفاق به ایسنا، گفت: زیرگذر جانباز به آزادی دارای مطالعات علمی است و این مطالعات توسط شرکت مهندسین سیروان شرق با مدیریت دکتر آهویی انجام شده است. این شرکت مطالعات گستردهای در حوزه حملونقل دارد و جزو شرکتهای ابر قدرت در مشهد است. گفتنی است مطالعات علمی این زیرگذر سابقه قدیمی دارد.
وی افزود: علت ساخت دوربرگردان به صورت غیر همسطح و زیرگذر این بود که تصادفات و حوادث بسیار زیادی در حد فاصل میدان استقلال تا میدان قائم (عج) و مسیر بالعکس آن اتاق میافتاد. این پروژه با اخذ نظر و تأییدیه پلیس راهور، کارشناسان و مطالعات علمی انجام شده کلید خورد.
بختآزما ادامه داد: بعد از افتتاح این زیرگذر با حادثه واژگون شدن خودروی سنگین مواجه شدیم. ما علت حادثه را از پلیس راهور جستجو کردیم. در مورد این حادثه آنچه که از پلیس راهور دریافت کردیم این بود که دلیل واژگونی خودروی سنگین در این زیرگذر این بوده است که خودرویی جلوی کامیون میپیچد و راننده نمیتواند کامیون را کنترل کند. این امر سبب انحراف و واژگون شدن کامیون میشود. موضوع تصادف مشکل انسانی بوده است؛ بنابراین نمیتوان به معبر و وضعیت هندسی این زیرگذر ایراد وارد کرد.
همچنین حمیدرضا دهنوی رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در این خصوص گفت: این تقاطع غیر همسطح و زیرگذر مشکل هندسی نداشته و کاملا استاندارد است و حادثه رخ داده خطای انسانی بوده و خوشبختانه مجروحی نداشته است.
وی افزود: متاسفانه ممکن است در هر بزرگراه و مکانی تصادف رخ دهد و علت، آن معبر و خیابان نیست. این هزینههای ساخت و ساز در حوزه حملونقل و ترافیک شهری برای شهر و روانسازی ترافیک شهر است.
انتهای پیام