یکهزار و ۸۰۰ فضای ورزشی جدید در مدارس کشور ایجاد می‌شود

ایرنا چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 21:52
شهرکرد - ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت توسعه ورزش در مدارس و افزایش فضای ورزشی مدارس گفت: از سال آینده عملیات احداث یکهزار و ۸۰۰ فضای آموزشی جدید در مدارس کشور آغاز خواهد شد.
یکهزار و ۸۰۰ فضای ورزشی جدید در مدارس کشور ایجاد می‌شود

به گزارش ایرنا، صادق ستاری‌فرد چهارشنبه شب در سفر به شهرکرد در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری افزود: این فضاهای آموزشی با همکاری مجلس شورای اسلامی و در راستای نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در آموزش و پرورش اجرا خواهد شد و پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده همه مدارس فضای ورزشی درون مدرسه‌ای داشته باشند.

به گفته وی، هم اکنون بیش از چهارهزار و ۶۰۰ فضای ورزشی در سطح مدارس کشور فعال است که با یک برنامه‌ریزی خوب و مشارکت نهادهای مختلف از جمله بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد کرامت، و حمایت خیران فضای ورزشی درون مدسه‌ای با رویکرد محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت و توجه به نقاط محروم توسعه داده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح آزادسازی و مردمی‌سازی‌ مجموعه‌های‌ آموزشی و ورزشی(طرح شهید خرازی) در سطح کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در حوزه تربیت بدنی و تعلیم و تربیت به نحوی اداره شود که همه آحاد مردم به یک اندازه از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و اجرای این طرح در راستای اجرای شدن اصل سوم قانون اساسی است که تربیت بدنی رایگان برای همه مردم در همه سطح باید فراهم شود.

ستاری فرد افزود: در این طرح همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها، بانک‌ها و مووسسات موظف هستند که اماکن ورزشی خود را برای استفاده عموم قرار دهند تا عدالت ورزشی در سطح جامعه برقرار شود.

وی یادآور شد: در گام دوم این طرح نیز تمام مدارس در تمام ساعت های روز و روزهای تعطیل نیز برای استفاده خانواده‌ها فعال خواهند بود تا در وقت نیاز خانواده‌ها و محله، مدرسه در خدمت محله باشد و مهارت‌های زندگی در مدارس آموزش داده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متولی توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف به خصوص مهارت‌های زندگی در سطح کشور است که در سند تحول بنیادین نیز به توانمندسازی خانواده و ایجاد ارتباط بین خانواده با نهاد تعلیم و تربیت تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور هشت میلیون نفر بیسواد و یک میلیون نفر بازمانده از تحصیل شناسایی شده است، گفت: در سند تحول بنیادین به ایجاد عدالت آموزشی و ورزشی در  مدارس مورد تاکیدقرار گرفته است.

ستاری فرد به تربیت تمام ساحتی معلمان و دانش‌آموزان به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های سند تحول بنیادین اشاره کرد و ادامه داد: دوره‌های آموزشی برای معلمان باید در ۶ ساحت مختلف برگزار شود و فقط به فکر ارتقاء تخصص معلمان نباشیم.

وی اظهارداشت: مدیر مدرسه بایدپیشرو باشد و از ظرفیت شورای مدرسه، عوامل موثر، خانواده، رسانه و جامعه محلی برای تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان استفاده کند که برای دستیابی به این امر به محتوا نیاز دارد.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، در هدف عملیاتی ۲۱ سند تحول بنیادین از کتاب محوری بر برنامه محوری تاکید شده است و تولید محتوا در قالب کتاب، برنامه و بسته آموزشی مورد تصریح قرار گرفته است.

وی افزود: هم اکنون تولید محتوای فاخر در همه ساحت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، حلقه گمشده نظام تعلیم و تربیت است و باید تولید محتوای چندرسانه‌ای انجام شود.

ستاری فرد گفت: مدرسه کانون پیشرفت محله است و تقویت هر مرکز دیگر به غیر مدرسه، ضد سند تحول بنیادین است و باید تمام زیرساختهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در مدارس برای تربیت تمام ساحتی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: کیفیت بخشی به نظام تعلیم وتربیت از طریق زیرساخت و فضای ورزشی،آموزشی و پرورشی ایجاد می‌شود و باید همه امکانات از جمله کتابخانه، فضای ورزشی و سایر امکانات در مدارس فراهم شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.