به گزارش ایرنا، صادق ستاریفرد چهارشنبه شب در سفر به شهرکرد در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری افزود: این فضاهای آموزشی با همکاری مجلس شورای اسلامی و در راستای نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسهای در آموزش و پرورش اجرا خواهد شد و پیش بینی میشود تا چند سال آینده همه مدارس فضای ورزشی درون مدرسهای داشته باشند.
به گفته وی، هم اکنون بیش از چهارهزار و ۶۰۰ فضای ورزشی در سطح مدارس کشور فعال است که با یک برنامهریزی خوب و مشارکت نهادهای مختلف از جمله بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد کرامت، و حمایت خیران فضای ورزشی درون مدسهای با رویکرد محرومیتزدایی و برقراری عدالت و توجه به نقاط محروم توسعه داده شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح آزادسازی و مردمیسازی مجموعههای آموزشی و ورزشی(طرح شهید خرازی) در سطح کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در حوزه تربیت بدنی و تعلیم و تربیت به نحوی اداره شود که همه آحاد مردم به یک اندازه از ظرفیتهای موجود استفاده کنند و اجرای این طرح در راستای اجرای شدن اصل سوم قانون اساسی است که تربیت بدنی رایگان برای همه مردم در همه سطح باید فراهم شود.
ستاری فرد افزود: در این طرح همه دستگاههای اجرایی، نهادها، بانکها و مووسسات موظف هستند که اماکن ورزشی خود را برای استفاده عموم قرار دهند تا عدالت ورزشی در سطح جامعه برقرار شود.
وی یادآور شد: در گام دوم این طرح نیز تمام مدارس در تمام ساعت های روز و روزهای تعطیل نیز برای استفاده خانوادهها فعال خواهند بود تا در وقت نیاز خانوادهها و محله، مدرسه در خدمت محله باشد و مهارتهای زندگی در مدارس آموزش داده شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متولی توانمندسازی خانوادهها در حوزههای مختلف به خصوص مهارتهای زندگی در سطح کشور است که در سند تحول بنیادین نیز به توانمندسازی خانواده و ایجاد ارتباط بین خانواده با نهاد تعلیم و تربیت تاکید شده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور هشت میلیون نفر بیسواد و یک میلیون نفر بازمانده از تحصیل شناسایی شده است، گفت: در سند تحول بنیادین به ایجاد عدالت آموزشی و ورزشی در مدارس مورد تاکیدقرار گرفته است.
ستاری فرد به تربیت تمام ساحتی معلمان و دانشآموزان به عنوان یکی از برنامهها و سیاستهای سند تحول بنیادین اشاره کرد و ادامه داد: دورههای آموزشی برای معلمان باید در ۶ ساحت مختلف برگزار شود و فقط به فکر ارتقاء تخصص معلمان نباشیم.
وی اظهارداشت: مدیر مدرسه بایدپیشرو باشد و از ظرفیت شورای مدرسه، عوامل موثر، خانواده، رسانه و جامعه محلی برای تربیت تمام ساحتی دانشآموزان استفاده کند که برای دستیابی به این امر به محتوا نیاز دارد.
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، در هدف عملیاتی ۲۱ سند تحول بنیادین از کتاب محوری بر برنامه محوری تاکید شده است و تولید محتوا در قالب کتاب، برنامه و بسته آموزشی مورد تصریح قرار گرفته است.
وی افزود: هم اکنون تولید محتوای فاخر در همه ساحتهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، حلقه گمشده نظام تعلیم و تربیت است و باید تولید محتوای چندرسانهای انجام شود.
ستاری فرد گفت: مدرسه کانون پیشرفت محله است و تقویت هر مرکز دیگر به غیر مدرسه، ضد سند تحول بنیادین است و باید تمام زیرساختهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در مدارس برای تربیت تمام ساحتی ایجاد شود.
وی اضافه کرد: کیفیت بخشی به نظام تعلیم وتربیت از طریق زیرساخت و فضای ورزشی،آموزشی و پرورشی ایجاد میشود و باید همه امکانات از جمله کتابخانه، فضای ورزشی و سایر امکانات در مدارس فراهم شود.