800 تن شیر از فاز نخست کارخانه شیرخشک بروجرد تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 29 اسفند 1400 - 12:15
گروه استان‌ها- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس با بیان اینکه کارخانه شیرخشک بروجرد حدود 32 سال رها شده‌بود، گفت: این کارخانه هم‌اکنون به تولید 800 تن شیر رسیده‌است.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از بروجرد، عباس گودرزی ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه که به‌مناسبت افتتاحیه کارخانه شیرخشک این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب ما با وجود توطئه‌های دشمنان ما هنوز بالنده است و مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما امیدبخشی به مردم است، افزود: امید کلید حل همه مشکلات است و ناامیدی بستر همه مشکلات و گرفتاری‌هاست.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت‌ها از سوی مسئولان عنوان کرد: مدیری که نتواند در حوزه خودش ظرفیت‌های دست‌نخورده را پیدا کند باید برکنار شود.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر سه معدن فلز طلا و مس شناسایی شده و طی 25 درصد عملیات اکتشاف به این نتیجه رسیده‌اند که این کار ارزش اقتصادی دارد، اما اراده‌ای برای رسیدگی به آن وجود نداشت.

گودرزی با بیان اینکه کارخانه شیرخشک بروجرد حدود 32 سال رها شده‌بود و حتی قرار بود با 800 میلون تومان واگذار شود، گفت: این کارخانه امروز با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ده‌ها میلیارد تومان تبدیل به یک پروژه شده‌است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که کارخانه شیرخشک بروجرد با پیگیر‌ی‌های مستمر و مساعدت‌های مسئولان به یک ظرفیت برای شهرستان، لرستان و کشور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این کارخانه به تولید 800 تن شیر رسیده‌است و ان‌شاءالله در فازهای بعدی بتوانیم محصولات دیگری نیز از این کارخانه تولید کنیم.

39 هزار شغل سال 1401 در استان لرستان ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان نیز در حاشیه همین نشست خبری و افتتاحه کارخانه شیرخشک شهرستان بروجرد اظهار داشت:  لرستان 30هزار کیلو متر مربع وسعت، 800 هزار هکتار زمین کشاورزی، 11میلیارد مترمربع رواناب و دو هکتار جنگل، مرتع و ده‌ها ظرفیت ناشناخته دیگر دارد.

سیروس ابراهیمی با بیان اینکه همه باید برای آبادانی لرستان تلاش کنیم، افزود: بیکاری استان در در حال حاضر حدود 15 درصد است و باید برای برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با تأکید به اینکه سال آینده 39 هزار شغل کار در این استان ایجاد می‌شود، عنوان کرد: سهم کارفرما در این استان 23درصد است که این مقدار برای لرستان سهم بالایی بوده و باید برای آن چاره‌ای شود.

ابراهیمی با اشاره به طرح‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل لرستان بیان کرد: انتظار داریم که پروژه‌های فارسیت دورود ، لوله و الیاف بهراد، فولاد و چدن دورود، عدم شروع عملیات فاز چهارم سیمان دورود، لاستیک‌سازی بارز الیگودرز و دهکده گردشگری سد موزیان احیاء شود و در مسیر بهره‌برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/ی

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.