ستاد هماهنگی خدمات سفر در طول سال فعال و دائمی است 

ایرنا چهارشنبه 03 فروردین 1401 - 12:42
تهران- ایرنا- قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی: ستاد هماهنگی خدمات سفر فقط برای نوروز نیست بلکه در طول سال فعال خواهد بود تا برای خدمت رسانی به مسافران و گردشگران برنامه‌ریزی کند.
ستاد هماهنگی خدمات سفر در طول سال فعال و دائمی است 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی دارابی چهارشنبه - سوم فروردین - در بازدید و حضور در ستاد مرکزی خدمات سفر در معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: خدمات این ستاد حاصل ماه‌ها برنامه ریزی و فعالیت است و تنها برای سفرهای نوروزی نیست، بلکه طبق قانون و بر اساس تاکید وزیر میراث فرهنگی فعالیت آن در طول سال ادامه خواهد داشت. 

قائم مقام وزیر میراث‌ فرهنگی تصریح کرد: داده‌ها و آمارها و گزارش‌های سفرهای نوروزی در ستاد ارزیابی و بر اساس تحلیل اطلاعات برای فصل‌های آینده سفر در تابستان و زمستان و تعطیلات در طول سال برنامه ریزی خواهد شد.

ستاد هماهنگی خدمات سفر در طول سال فعال و دائمی است 

ستاد هماهنگی خدمات سفر در یک نگاه

به گزارش ایرنا، به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران، سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‌های سفر، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مرکب از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با شرح وظایف زیر و در چارچوب قوانین مربوط تشکیل می‌شود: 

الف ـ سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت خدمات سفر در سطح کشور 

ب ـ استفاده از توانمندی، ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های مرتبط با امر سفر به منظور ارائه خدمات بهینه به مسافران 

ج ـ بررسی و تدوین راهکارهای مناسب ارائه خدمات و تسهیلات به گردشگران از سوی دستگاه‌های ذی ربط 

د ـ بررسی معضلات و مشکلات مربوط به سفر و ارائه راهکار قانونی در جهت رفع آنها 

هـ ـ بررسی و ارائه طرح‌های مرتبط با توسعه تسهیلات گردشگری در کشور و ـ برنامه ریزی و توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده 

ز ـ مدیریت یکپارچه ابعاد فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات سفر 

ح ـ شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران 

ط ـ نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاه‌های دولتی ذی ربط در امر خدمات رسانی به مسافران 

ی ـ تقویت بنیان‌های فرهنگی (تنوع فرهنگی، آداب، سنن، رسوم، آیین‌ها) از طریق اشاعه فرهنگ سفر 

ک ـ پیش بینی، تأمین و هدایت منابع مالی و اعتبارات تخصیص یافته در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران 

ل ـ تهیه شاخص‌های آماری مسافرت در کشور و تهیه گزارش ادواری از اقدامات ستاد 

تبصره ۱ ـ دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی در سطح معاون در این ستاد حضور خواهند داشت. 

خبر در حال تکمیل است ...

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.