به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن خوشخو همچنین در خصوص نظارت بر عملكرد شركت هاي هواپيمايي درحوزه حقوق مسافر اظهارداشت: شركت هاي هواپيمايي باید با اولويت قرار دادن رضايت مسافر در مواقع بروز تاخير، نسبت به اطلاع رساني صريح، به موقع و شفاف به مسافران اقدام كنند.
وي با تاكيد بر خودداري شركت هاي هواپيمايي از ايجاد هر گونه تعهد و فروش بليت قبل از اطمينان از صدور مجوز پرواز توسط سازمان هواپيمايي كشوري، اظهارداشت: همچنين شركت هاي هواپيمايي موظف شدند ضمن برخورد قاطع با سايت ها و دفاتر متخلفي كه فاقد مجوز سازمان هواپیمایی کشوری بوده و اقدام به فروش بالاتر از نرخ مصوب بليت ها مي كنند، عوامل فروش متخلف را جهت پیگیری و برخورد قضایی به سازمان معرفی كنند.
مديركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردي در خصوص نظارت بر پروازهای چارتری افزود: صدور مجوز پروازهای چارتری منوط به ارائه قراردادهای چارتری مربوطه به سازمان هواپیمایی کشوری است.
سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اعلام کرد : هموطنان گرامی می توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق پرتال سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس CAO.IR مطرح و پیگیری كنند.