توسعه بازار‌های میوه و تره بار در شهر تهران

صدا و سیما چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 13:51
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌ بار تهران از توسعه بازار‌های میوه و تره بار در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ایوب فصاحت با اشاره به اینکه یکی از اهداف چهارگانه سازمان میادین، تحول در شبکه توزیع است گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه توزیع محصولات است که در آن محصولات تولیدی غیرکشاورزی نیز دیده می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران افزود: هم اکنون بزرگترین شبکه توزیع بخش عمومی و غیر دولتی در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار قرار دارد.

فصاحت با بیان اینکه ۳۰ درصد از سهم توزیع محصولات در بازار متعلق به میادین تره بار است گفت: توزیع عادلانه و یکنواخت در بازار مستلزم مدیریت همه نقاط در سطح شهر است که شامل میادین، بازار و غرف می‌باشد.

وی درباره قیمت و کیفیت محصولات تره باری نیز گفت: به طور کلی به همه غرفه‌های میادین و بازار‌ها نرخ نامه‌هایی ارائه شده که همه فروشندگان ملزم به رعایت آن می‌باشند. همچنین در حوزه عرضه میوه هم تدابیری پیش بینی شده که محصولات تقریبا با کیفیت یکنواخت در همه بازار‌ها عرضه شود که البته خواست خود بهره برداران نیز همین است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران یکی از دلایل تفاوت کیفیت در برخی از میادین و بازار‌ها را در میزان عرضه و تقاضا دانست و گفت: وقتی عرضه محصول در یک بازار افزایش داشته باشد طبیعتا کیفیت نیز بالاتر خواهد رفت.

فصاحت نظارت بر میادین و بازار‌ها را یکی دیگر از موضوعات تاثیر گذار در افزایش عرضه با کیفیت میوه برشمرد و گفت: در حوزه نظارت و بازرسی از میادین و بازار‌ها، با هیچ فردی تعارف نداریم و با هرگونه تخلفی برخورد می‌کنیم و سعی ما این است که افزایش نظارت‌ها را از بازاری شروع کنیم که خدمات پایین تری را در کیفیت میوه ارائه می‌کند.

وی گفت: با توجه به سهم بالای ما در بازار، بیشترین میزان میوه مصرفی مردم نیز از طریق میادین تره بار تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و تره بار تهران افزود: بر همین اساس قیمت و کیفیت برخی از محصولاتی که ما عرضه می‌کنیم با بیرون از بازار متفاوت است، در حوزه گروه کالایی میوه حدود ۴۰ درصد با بیرون اختلاف قیمت داریم. در گروه سبزیجات ۳۲ درصد، در گروه مرغ که قیمت مصوب داریم حدود ۱۴ درصد، در تخم مرغ حدود ۱۷ درصد و حبوبات هم حدود ۱۷ درصد با بیرون تفاوت قیمت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۳۰۰ نقطه از میادین و بازار‌ها تحت مدیریت سازمان میادین قرار دارد گفت: تلاش می‌کنیم که در سال جاری تعداد ۱۰۰ نقطه دیگر را هم که شناسایی شده احداث کنیم و در آینده به حدود عدد ۵۰۰ نقطه دست پیدا کنیم.

فصاحت با اشاره به اینکه شهر تهران دارای ۳۵۳ محله می‌باشد گفت: هم اکنون ۱۲۸ محله فاقد بازار هستند که البته تعدادی از این محلات قابلیت احداث بازار را بر اساس استاندارد‌های لازم را ندارند.

وی گفت: از این تعداد حدود ۷۰ محله را در مناطق جنوبی تهران شناسایی کردیم که قرار است با برنامه‌ر یزی‌های انجام شده، در هر کدام از این محلات حداقل ۲ یا ۳ بازار احداث کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان میادین را در زمینه احداث بنای بازار دانست و افزود: سعی ما این است که بتوانیم در بخش توسعه و احداث بازار، در مناطق مختلف سطح شهر از الگو معماری اسلامی بهره ببریم که مورد علاقه مردم هم قرار دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.