جهش مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی/بیشتر بیماران ۱۶تا ۴۵ سال

دوشنبه 16 تیر 1399 - 14:00
بیرجند- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا و فوتی‌های این بیماری در استان گفت: ۴۵ درصد مبتلایان افراد ۱۶ تا ۴۵ سال هستند.
جهش مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی/بیشتر بیماران ۱۶تا ۴۵ سال

کامبیز مهدی زاده در گفتگو با مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا روز گذشته ۹ هزار و ۷۷۲ تست کرونا در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه پاسخ تست هزار و ۴۹۸ نفر مثبت اعلام شده است، عنوان کرد: متأسفانه شمار مبتلایان طی هفته‌های اخیر روند جهشی داشته است.

وی با اشاره به افزایش شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان هم گفت: متأسفانه تعداد فوتی‌ها به ۶۵ نفر رسیده است.

مهدی زاده با بیان اینکه این بیماری کودکان و نوجوانان را نیز در استان درگیر کرده است، ادامه داد: والدین مسائل بهداشتی را برای کودکان خود نیز رعایت کنند و از حضور آنان در مکان‌های عمومی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه گروه سنی ۱۶ تا ۴۵ سال بیشترین مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی هستند، اضافه کرد: ۴۵ درصد مبتلایان استان در این گروه سنی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک درصد مبتلایان سن زیر ۵ سال هستند، عنوان کرد: ۴ درصد ۵ تا ۱۵ سال، ۲۱ درصد ۴۶ تا ۶۰ سال و ۲۶ درصد بالای ۶۰ سال هستند.

مهدی زاده شمار بیماران بستری با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان را ۲۲۱ نفر اعلام کرد و بیان داشت: ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۳ نفر وخیم است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.