مورایس چهره ویژه جشن قهرمانی زیر 18 ساله‌ها؛ / سپاهان آینده‌سازترین باشگاه ایران است!

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 05:24
آکادمی سپاهان در دو دهه اخیر یکی از منابع اصلی پرورش بازیکن و استعداد‌های فوتبال ایران بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنانی که ردپای آن‌ها را نه تنها در سپاهان بلکه تیم‌های ملی، سرخابی‌های پایتخت، تراکتور و اکثر تیم‌های لیگ برتر و حتی لیگ یک نیز مشاهده کرد.

احسان حاج‌صفی، محرم نویدکیا، رضا اسدی، سردار آزمون، محمدحسین مرادمند، میلاد سرلک، عارف غلامی، رضا اسدی، مهدی جعفرپور، جلال‌الدین علی محمدی، اکبر ایمانی و آرمین سهرابیان، یاسین سلمانی و بسیاری از بازیکنان دیگر محصول این آکادمی هستند.

2016136

در سال گذشته نیز نام‌هایی مثل محمدجواد حسین‌نژاد، آریا یوسفی، اسماعیل ‌قلی‌زاده و کسری طاهری نیز از آکادمی سپاهان خود را به سطح اول فوتبال ایران معرفی کردند.

روز گذشته تیم زیر ۱۸ سال سپاهان با هدایت احسان عسگری توانست مقام قهرمانی کشور را کسب کند، سپاهان در مرحله نخست این رقابت‌ها در گروه ۷ تیمی با ۹ برد و ۱ تساوی و ۲ باخت با ۳۳ گل زده و ۱۰ گل خورده به عنوان صدرنشین به مرحله پایانی صعود کرد و ذوب آهن دیگر تیم اصفهانی با ۲۲ امتیاز و تراکتور با ۱۷ امتیاز به مرحله پایانی راه یافتند.

سپاهان در مرحله پایانی با ۷ برد و ۲ باخت و ۱ تساوی با ۲۲ امتیاز و ۲۷ گل زده و ۱۱ گل خورده بهترین خط حمله این رقابت‌ها را از آن خود کرد و دو هفته مانده به پایان مسابقات و با شکست ذوب آهن اختلاف خود با تیم دوم را به ۷ امتیاز رساند و قهرمان زودهنگام این فصل شد.

2016134

بولت سپاهانسه آقای گل از اصفهان
در پایان رقابت‌های زیر ۱۸ سال کشور اشکان علیجانی و محمد جواد نصیری از سپاهان به همراه هادی باغبان از ذوب آهن به صورت مشترک با ۱۳ گل آقای گل مسابقات شدند و امیر حسین صادقی از سپاهان با ۹ پاس گل عنوان بهترین پاسور این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

بولت سپاهانملی پوشان تیم زیر ۱۸ سال سپاهان
در فصلی که گذشت پوریا رفیعی، کسری کریمی، جواد نصیری، امیر چنگلوایی، ابوالفضل فرامرزی، اسماعیل فلامرزی؛ اشکان علیجانی و علی روشی به اردوی تیم ملی دعوت شدند و حتی که پیش از بازی سپاهان برابر تراکتور اجازه خروج ۵ نفر از این بازیکنان داده نشد و تیم ۱۸ سال سپاهان با ۱۴ بازیکن و ۲ بازیکنان سهمیه نوجوانان به مصاف تراکتور رفت.

بولت سپاهانبازیکنان تیم زیر ۱۸ سال سپاهان
برای تیم زیر ۱۸ سال سپاهان در این فصل پوریا رفیعی، سپهر ترکی، محمد جواد ملکی، ابوالفضل باقری، محمدکسری کریمی، امیرحسین صادقی، محمدجواد نصیری، سید امیرحسین صدیقی، علی روشی، سید احمدرضا غراباتی، شایان جوانمردفر، امیرعلی فیروزی، امیرمحمد صالحی، امیررضا چنگلوایی، اشکان علیجانی، علی الماس‌زاده.، اسماعیل فلامرزی، ابوالفضل فرامرزی، محمد حسن مردانی، حسین تالانه، امیر رضا اکبری فرد و مهدی موسوی به میدان رفتند.

بولت سپاهانمورایس این تیم را زیر نظر بگیرد
با وجود اینکه تیم زیر ۱۸ سال سپاهان توانسته قهرمان کشور شود و هشت بازیکن ملی پوش در ترکیب خود دارد، اما تا کنون ژوزه مورایس هیچ بازیکنی را از این تیم به تمرینات تیم بزرگسالان فرا نخوانده است که به نظر می‌رسد حضور این مربی در جشن قهرمانی نشانه‌ای بر توجه بیشتر او به محصولات این رده سنی باشگاه باشد.

2016133

تنها مهدی موسوی در پایان مرحله اول لیگ زیر ۱۸ سال به تیم بزرگسالان ب سپاهان پیوست و به صورت کامل از تیم ۱۸ سال جدا شد که تا کنون ۱ گل و ۱ پاس گل برای تیم سپاهان ب در لیگ ۳ کشور به ثمر رسانده است.

آکادمی سپاهان سال‌ها با مدیریت محمدعلی بصیریان توانسته در جمع بهترین آکادمی‌های کشور باشد و حالا حمید زراعتی که سابقه قهرمانی لیگ آزادگان با سپاهان نوین و صعود به لیگ برتر را در کارنامه خود دارد و پس از آن به عنوان مربی در آکادمی سپاهان مشغول به فعالیت بود هدایت این آکادمی بزرگ را به دست گرفته است.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.