آشوب یهودیان علیه قانون جدید رژیم صهیونیستی

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 19:08
اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای عصر از تظاهرات یهودیان حریدی علیه برنامه کابینه رژیم صهیونیستی برای تصویب قانون سربازی خبر دادند.

یهودیان حریدی امروز در جاده شماره چهار در نزدیکی تل‌آویو علیه قانون «سربازی» تظاهرات کردند.

حریدی‌ها با سر دادن شعارهایی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار جلوگیری از تصویب این قانون شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی علیه معترضان از خشونت استفاده کرده و تعدادی از آنها را بازداشت کردند.

تصاویر منتشر شده همچنین ضرب و جرح معترضان توسط نیروهای پلیس را نشان می‌دهند.

احزاب تندرو در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی، کابینه این رژیم را در صورت تصویب قانون جذب سرباز از میان حزب دینی حریدی‌ها به سرنگونی تهدید کرده‌اند.

جریان‌های حریدی که نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن از صهیونیست‌ها را شامل می‌شود، در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و کابینه نماینده دارند. حزب‌های «یهدوت هتوراه» و «شاس» در مجموع ۱۸ کرسی کنست را در اختیار دارند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا پیش‌نویس قانونی را اعمال کند که خدمت نظامی شامل همه جوانان شهرک‌نشین از جمله حریدی‌ها شود و دوره خدمت اجباری را از ۳۲ ماه به ۳۶ ماه افزایش دهد و در عین حال این قانون درباره سربازان وظیفه فعلی نیز اجرا شود. محافل اسرائیلی، مساله حریدی‌ها را پرونده‌ای لاینحل می‌دانند و معتقدند که درگیری میان نتانیاهو و رهبران مذهبی آن ادامه خواهد داشت و غافلگیری‌های بیشتری را به همراه دارد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.