اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در مسجدسلیمان دستگیر شدند

خبرگزاری مهر دوشنبه 16 تیر 1399 - 14:31
اهواز- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان گفت: با همکاری مؤثر نیروی انتظامی و نیروهای یگان حفاظت، یک باند حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیای عتیقه در مسجدسلیمان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین مکناوی امروز دوشنبه در خصوص این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش مخبران محلی و بسیج منطقه مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز در بخش گلگیر شهرستان مسجدسلیمان، بلافاصله عوامل انتظامی پاسگاه گلگیر به منظور معلوم شدن صحت و سقم موضوع به محل موردنظر اعزام شدند.

وی افزود: این عوامل به محض ورود به محل، افرادی را در حال حفاری غیرمجاز مشاهده کردند که طی عملیاتی پلیسی دو نفر را دستگیر کردند و دو نفر نیز به دلیل شرایط نامساعد متواری شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان گفت: از این باند دو دستگاه خودرو، یک دستگاه موتور برق، یک دستگاه دریل، یک نردبان و یک قرقره کشف و ضبط شد.

مکناوی بیان کرد: اشیا مکشوف و وسایل نقلیه تا دستور مراجع قضائی تحویل نیروهای انتظامی پاسگاه گلگیر شدند و موضوع نیز با تشکیل پرونده از سوی مراجع قضائی به منظور دستگیری متهمان احتمالی دیگر در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار تیم حفار غیرمجاز در شهرستان مسجدسلیمان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

به گزارش مهر، شهرستان مسجدسلیمان ۳۷ اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی دارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.