یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه بورس کالا به کمک صنعت خودرو آمد گفت: اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد باعث شده افرادی وارد این بازار شوند که نیازی به خودرو ندارند و تنها به دلیل رانت ایجاد شده و کسب سود ورود کردهاند.
اقتصادآنلاین-نیلوفر رزم آرا؛ محمدرضا نجفیمنش کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا همان چیزی است که چند سال پیش باید اجرا میشد. به گفته وی، واقعی سازی قیمت خودرو از اواخر دولت یازدهم در جریان بود اما محمد رضا نعمتزاده، حسین شریعتمداری، رضا رحمانی، حسین مدرس خیابانی، جعفر سرقینی، علیرضا رزم حسینی وزیران و سرپرستان وزارت صمت بودند اما حاضر نشدند قانون را اجرا کنند تا خودرو با نرخ حاشیه بازار به فروش برسد.
اقتصادآنلاین-نیلوفر رزم آرا؛ محمدرضا نجفیمنش کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا همان چیزی است که چند سال پیش باید اجرا میشد.
به گفته وی، واقعی سازی قیمت خودرو از اواخر دولت یازدهم در جریان بود اما محمد رضا نعمتزاده، حسین شریعتمداری، رضا رحمانی، حسین مدرس خیابانی، جعفر سرقینی، علیرضا رزم حسینی وزیران و سرپرستان وزارت صمت بودند اما حاضر نشدند قانون را اجرا کنند تا خودرو با نرخ حاشیه بازار به فروش برسد.
عدم مخالفت آنها با اجرای این قانون بهرهمندی برخی افراد در لاتاری خودروسازی بود.
نجفی منش میگوید: عرضه خودرو در بورس کالا باعث میشود قیمت خودرو در بازار کاهش یابد، به این دلیل که تقاضای کاذب از بازار حذف و تنها افرادی وارد این حوزه میشوند که نیاز به خودرو دارند.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: گفته میشود خودروسازان دولتی هستند اما باید توجه داشت قطعه سازها اغلب خصوصی هستند و خودروسازان دولتی نیز نمیتوانند کالا را با قیمت تمام شده بفروشند. تعرفه واردات خودرو هم در جیب خودروسازان نمیرود و منبع درآمدی برای دولت است
منبع خبر "
اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.